Volvo EX30 в дългосрочен тест: Първи впечатления

Една от последните ученически ваканции се превърна в сериозно изпитание не само за родителите, но и за нашето ново Volvo EX30. Пътуването ни до приятели в Нортъмбърланд, обхващащо над 1000 километра в двете посоки, беше най-дългият маршрут, който сме изминавали с автомобила, както и първият път, в който разчитахме изцяло на обществената мрежа за зареждане. С изключение на един дребен проблем със зарядните станции в Родъръм, нямахме никакви затруднения да поддържаме батерията заредена.

Първи доклад за Volvo EX30

До момента изминатият пробег е около 530 километра, а средният разход на енергия е 19.4 кВч/100 км. Първоначалните знаци сочат, че автомобилът напълно ще оправдае титлата си „Малък премиум SUV на годината“.

Не съм човек, който обича да рискува, особено когато става въпрос за автомобили. Нямам обаче никакви притеснения относно следващия си семеен автомобил, защото изборът на Volvo е може би най-сигурният залог. Това важи с пълна сила, когато въпросният модел има не само награда от Auto Express, но и петзвезден рейтинг за безопасност от краш тестовете на Euro NCAP.

Това е впечатляващият двоен успех, който EX30 постигна през последната година. Изглежда, че дори на официалния уебсайт на Volvo с гордост показват наградата „Малък премиум SUV на годината“, а аз със същото удоволствие паркирам победителя пред дома си.

Взех автомобила от представителството на Volvo в Ледърхед, Съри. Въпреки че EX30 е най-малкият и достъпен модел в актуалната гама на компанията, със сигурност не се почувствах лишен от пълноценното изживяване, което марката предлага. Напротив, EX30 изглеждаше напълно на място до много по-скъпите EX40 и EX90.

Консултантът по продажбите ми показа автомобила, макар че предвид минималистичния дизайн на интериора, нямаше какво толкова да ми показва освен сензорния екран, който управлява почти всичко. Нашият автомобил е с ниво на оборудване Plus, което е средното от трите предлагани. Смятам, че то си заслужава допълнителните няколко хиляди спрямо базовия Core.

Всички версии на EX30 изглеждат и се усещат като премиум автомобили, но по-високото ниво на оборудване подсилва това усещане по няколко начина. В интериора разполагам с двузонов климатроник, най-високия клас амбиентно осветление, както и отопление на предните седалки и волана.

Налице са също безжично зареждане за телефон и озвучителна система Harman Kardon. Всичко това допринася за усещането за лукс и не се изненадах да науча, че EX30 в момента е най-продаваният модел в това представителство. Всъщност Volvo е продала 15 000 бройки от модела тази година, а аз се вписвам идеално в профила на типичния купувач. От компанията ми споделиха, че повечето собственици на EX30 живеят в градове – което напълно съвпада с моя случай, тъй като домът ми е в югозападен Лондон. С неохота трябва да призная, че попадам и в най-честата възрастова група на купувачите – между 50 и 60 години.

Единствената съществена разлика между мен и типичния купувач на EX30 е, че аз не съм с вече пораснали деца – със съпругата ми имаме 11-годишна дъщеря. В резултат на това, първите седмици на EX30 в нашето семейство преминаха в кратки градски пътувания – основно до училище, футболни тренировки, мачове и магазини.

Това означава, че все още не съм подложил на сериозен тест пробега на автомобила, въпреки че съвсем умишлено избрах версията Extended Range, както правят повечето купувачи. Официално тя може да измине до 476 км с едно зареждане. Макар това да не е било от значение досега, приятен страничен ефект е, че се наложи да зареждам колата само веднъж през първите три седмици.

Предстоят по-сериозни изпитания, но за момента EX30 се вписва перфектно в ролята си. Наслаждавам се на плавното и отзивчиво електрическо задвижване в града, както и на отличната шумоизолация и начина, по който окачването се справя с лошите пътни настилки.

Volvo е достатъчно практичен за нашето тричленно семейство, а технологиите също работят добре. Особено ми харесва вградената навигация на Google Maps, Apple CarPlay функционира безупречно за стрийминг на музика и лесно свързах автомобила с мобилното приложение на Volvo.

Единствените ми оплаквания досега са, че – както в много съвременни автомобили – някои от системите за безопасност са твърде чувствителни. Все пак програмах бутон на волана, който изключва предупреждението за скорост с едно натискане. Ще ми трябва и известно време, за да свикна със сложната структура на инфоразвлекателната система. Като изключим това, определено ударих джакпота с това Volvo.

Технически данни на тествания автомобил

Модел: Volvo EX30 Single Motor Extended Range RWD Plus

Цена на нов автомобил (във Великобритания): 39 860 паунда

Задвижване: Батерия с капацитет 69 кВч, един електромотор, мощност 272 к.с.

Допълнително оборудване: Затъмнени задни стъкла (350 паунда), Пакет електрически седалки (800 паунда)

Присъединяване към автопарка: август 2025 г.

Изминат пробег: 531 км

Ефективност: 19.4 кВч/100 км

*Посочената застрахователна премия е от AA (Великобритания) за 42-годишен водач в Банбъри, Оксфордшър, с три наказателни точки.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации