Volkswagen все повече разчита на своите операции в Китай, като планира да изнася произведени там автомобили за международните пазари, макар и с едно забележително изключение – Европа. Стратегията се основава на значително ценово предимство, което прави разработката и производството на автомобили в Китай много по-евтино в сравнение с други региони.
Докато утвърдените европейски производители са изправени пред нарастващ натиск от по-нови източни марки, много от тях започват да насочват вниманието си към своите китайски производствени мрежи. За традиционни гиганти като VW предимствата стават все по-трудни за пренебрегване.
Какво прави производството в Китай толкова ефективно?
Volkswagen е инвестирал милиарди долари в местния пазар. Благодарение на фактори като по-ниски разходи за труд, по-кратки срокове за разработка, по-добри условия за доставка на батерии и висока ефективност на веригата за доставки, производствените разходи могат да бъдат намалени с до 50%.
Част от тази ефективност се дължи на новия център за изследвания и разработки на VW в Хъфей, който играе ключова роля в оформянето на следващото поколение електрически автомобили на компанията. Чрез оптимизиране на интеграцията между различните екипи и дисциплини, автомобилният производител твърди, че може да разработи нов електрически модел за около 30% по-малко време. Преди този процес е отнемал приблизително 50 месеца.
Томас Улбрих, главен технологичен директор на Volkswagen Group China, заяви пред Financial Times, че съоръжението предлага изцяло ново ниво на интеграция. По негови думи, процесите по валидация на софтуер, хардуер и цялостни автомобили вече могат да се изпълняват паралелно, което съкращава времето за вземане на решения и ускорява внедряването на иновации.
Стратегия за износ и бъдещи планове
VW вече е започнал да доставя произведени в Китай седани с двигатели с вътрешно горене в Близкия изток. Улбрих потвърди, че компанията проучва възможности за подобен износ към страни от Югоизточна и Централна Азия. Въпреки това, няма планове тези автомобили да се предлагат в Европа.
Причините за това са две. Първо, електронната архитектура на разработените в Китай автомобили не отговаря на европейските стандарти. Второ, митата върху произведените в Китай електрически автомобили вероятно биха елиминирали всякакви ценови предимства, подкопавайки самата стратегия, която прави този подход печеливш за други пазари.
За да си върне пазарния дял в Китай, VW планира да пусне 30 нови модела електрически автомобили на местния пазар през следващите пет години. Данни, цитирани от Financial Times, разкриват, че в момента Volkswagen не е сред първите 10 марки по продажби на изцяло електрически или плъгин хибридни автомобили в Китай, въпреки че все още държи 20% дял при моделите с двигатели с вътрешно горене.
Последвайте ни в Google News