Офроуд визия и пазарни перспективи
Kia представи концептуалния модел EV5 WKNDR на автомобилното изложение в Гуанджоу, Китай. Това е версия на електрическия кросоувър, специално подготвена за приключения извън пътя, която впечатлява с агресивната си визия. Със своите офроуд гуми, увеличен просвет и множество практични решения за къмпинг, моделът изглежда като перфектен конкурент на бъдещия Rivian R2.
Въпреки атрактивния си вид, появата на Kia EV5 на американския пазар остава под въпрос. Първоначално от компанията заявиха, че нямат планове да предлагат модела в САЩ, вероятно заради високите мита върху произведени в Китай електрически автомобили. Тази позиция обаче може да се промени, тъй като петместният кросоувър се произвежда и в Сингапур. Засега е потвърдено, че EV5 ще се продава в Канада.
Смел дизайн и функционални подобрения
Концепцията EV5 WKNDR (произнася се „уикендър“) демонстрира сериозен потенциал за серийно производство. Автомобилът се отличава с разширени калници, масивни офроуд гуми, увеличено окачване и допълнителен панел за аксесоари на задната колона в стила на Land Rover Defender. Тези елементи го превръщат в привлекателен избор за водачи, които често използват автомобилите си за пътувания извън утъпканите пътища.
Интериорът също е претърпял значителни промени. Впечатление прави огромният екран на инфоразвлекателната система, който се простира до мястото на пътника, както и компактното дигитално приборно табло. В цялото купе са добавени яркозелени акценти в цвят лайм, които придават свеж и модерен вид. Дизайнът на задните седалки е особено интересен, като средното място е оформено по нетрадиционен начин.
Багажникът разполага с няколко релси, на които могат да се закрепят специално изработени аксесоари – от поставки за чаши до външни тонколони, които се свалят с едно завъртане.
От Kia не разкриват никакви подробности за задвижването на концептуалния EV5 WKNDR, но е много вероятно то да е идентично с това на стандартния модел. В Азия електрическият кросоувър използва опростена версия на платформата e-GMP, позната от модели като Kia EV6 и Hyundai Ioniq 9. Докато тези два автомобила разчитат на 800-волтова архитектура, Kia EV5 е ограничен до 400V, което води до по-ниски скорости на зареждане, но и до по-ниска цена.
Позициониран между EV3 и EV6, моделът EV5 се предлага със задвижване на предните или на всички колела, така че основите за създаването на добър автомобил за приключения сред природата са налице. От Kia се нуждаят само от правилния стимул, за да го превърнат в реалност.
Последвайте ни в Google News