Пробив в EV технологиите: Китай започва серийно производство на твърдотелни батерии

Китай осъществи значителен технологичен пробив, стартирайки първото в страната серийно производство на твърдотелни батерии за електрически автомобили. Тази технология обещава двойно по-голям пробег и се очертава като един от най-големите скокове в развитието на електрическия транспорт през това десетилетие.

Китайският производител на електрически автомобили Guangzhou Automobile Group (GAC) официално въведе в експлоатация първата производствена линия за твърдотелни клетки, предназначени за реални автомобили, а не за лабораторни демонстрации. Това е исторически момент, в който батериите от следващо поколение преминават от обещания към реалност, като произвежданите компоненти вече отговарят на капацитета, необходим за захранване на пълноразмерни електрически превозни средства.

Първата производствена линия вече е факт

Новата линия на GAC произвежда твърдотелни клетки с капацитет над 60 амперчаса, което се счита за минималния праг за използване в масови електрически автомобили. Компанията е разработила производствен метод, който обединява смесването на суспензията, нанасянето на покритието и валцуването в един непрекъснат процес, което намалява както времето, така и използваните ресурси.

Това е първата официално потвърдена производствена линия за твърдотелни батерии от голям автомобилен производител – постижение, към което компании от цял свят се стремят от години. Твърдотелните батерии са технология, която ще промени изцяло индустрията, тъй като съхраняват повече енергия в същия физически обем, осигурявайки по-голям пробег и по-добро представяне. Според GAC, автомобилите, използващи тези батерии, ще могат да изминат над 1000 километра с едно зареждане – лесно двойно повече от пробега на много от настоящите модели.

Какво следва: Двоен пробег и масово производство

GAC планира да започне инсталирането на новите батерии в тестови автомобили през 2026 г. за провеждане на изпитания в ограничени серии. Очаква се масовото производство да започне между 2027 г. и 2030 г., което ще даде на компанията време да провери как технологията се представя в реални пътни условия.

Други китайски производители като SAIC, BYD и CATL също разработват твърдотелни технологии, но GAC е първата компания, която демонстрира потвърдено производство на такова ниво. Ако всичко върви по план, Китай може да поведе следващата вълна в развитието на електрическите автомобили с превозни средства, които изминават по-големи разстояния, зареждат се по-бързо и поставят нови рекорди за пробег.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации