Ще оцелее ли Chrysler? Автосалонът в Детройт е мястото за отговори

Ще оцелее ли Chrysler? Марката отпразнува своята 100-годишнина тази година, но този въпрос остава актуален, откакто производството на седана 300 приключи преди две години. Това остави в гамата на компанията само един модел – миниванът Pacifica и неговите варианти Voyager и плъгин хибрид.

До момента Pacifica е най-популярният миниван в Америка, с продадени 28 000 бройки през първите три тримесечия на годината. Като се добавят и 4 400 продадени модела Voyager, Chrysler доминира в сегмент, който самата компания създаде с премиерата на Dodge Caravan и Plymouth Voyager в края на 1983 г.

Може ли един миниван да поддържа цяла марка?

Достатъчен ли е обаче един миниван, за да поддържа марка, която през 90-те години на миналия век предлагаше луксозни седани като New Yorker, LeBaron, Concorde и Fifth Avenue, много преди манията по SUV автомобилите и кросоувърите? Десетилетие по-късно се появи PT Cruiser с ретро дизайн, който веднага привлече купувачите. Популярността му обаче намаля и производството му беше спряно през 2010 г., но не и преди да вдъхнови Chevrolet да създаде своя конкурент HHR.

Краят на PT Cruiser постави началото на упадъка

Спирането на PT Cruiser, година след като Chrysler премина през тежък фалит под контрола на Cerberus Capital Management, отбеляза началото на бавния упадък на марката. През 2010 г. се появи седанът 200, който замени Sebring и беше позициониран под популярния модел 300 със задно задвижване. Моделът 200 обаче изчезна през 2017 г., неспособен да се конкурира с Honda Civic, Toyota Corolla, Ford Focus, Chevy Cruze и новите корейски предложения.

Времето изтича, Chrysler трябва да действа

Въпреки това, краткосрочният план, за който съобщава MoparInsiders, изглежда обещаващ и започва през 2026 г. Той включва сериозно обновен Pacifica, нов D-сегмент кросоувър (с кодово име C6X), още един по-малък кросоувър и нов седан, който може да възроди името 300. Очаква се и завръщането на спортното подразделение SRT, като според изпълнителния директор Кристин Фуел версия на Street and Racing Technology в гамата на Chrysler, дори и за Pacifica, би имала смисъл.

Кога обаче ще научим повече подробности за тези планове? Автомобилното изложение в Детройт (14 и 15 януари за медиите, 17–25 януари за публиката) би било идеалното място за разкриване на стратегията. Първоначално PR екипът на Chrysler отговори на запитване на TopSpeed, че не се предвиждат големи новини за Детройт, но това съобщение бързо беше оттеглено. Остава да видим какво ще се случи, а може би отговорите ще дойдат в Чикаго през февруари.

По време на миналогодишното изложение в Детройт Фуел спомена за планове за задвижващи системи с различни енергийни източници – двигатели с вътрешно горене, хибриди и изцяло електрически варианти. Тя потвърди обновяването на Pacifica за модел 2026 г., последвано от достъпен двуредов кросоувър. Според нея се предвижда и трети продукт за американския пазар, вдъхновен от драматичната концепция Halcyon.

Halcyon определено е радост за окото, но всеки сериен автомобил, базиран на него, вероятно ще заимства само малка част от стила му. Колкото по-скоро се случи това, толкова по-добре за бъдещето на марката.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации