Общ преглед
Обновеният Genesis GV60 е третият и последен изцяло електрически модел на премиум марката, който претърпява фейслифт. Подобно на своите събратя, той става още по-привлекателен благодарение на подобрения интериор, новите технологии и увеличения пробег.
Оригиналният GV60 винаги е изглеждал като скрит фаворит – тези, които го познаваха, знаеха, че е висококачествен продукт, предлагащ премиум изживяване, множество технологии и просторен интериор. Въпреки това, сравнително ниската му популярност, отчасти дължаща се на модела за директни продажби на марката и липсата на физическа дилърска мрежа, вероятно е причина той да остане незабелязан от много потенциални купувачи.
Това би трябвало да се промени, след като Genesis обяви следващия етап от своето развитие, включително обединяване на административните дейности със сестринската си марка Hyundai Motor UK и откриване на физически представителства. Обновената моделна гама също би трябвало да повиши популярността на марката.
Може би основните промени при GV60 са по-големият пробег благодарение на батерията с капацитет 84 кВч – с около 8% по-голяма от тази на предшественика, което се равнява на увеличение на пробега с 43 км до 560 км – и обновеният интериор.
Външните промени са сравнително малки и включват нови предна и задна брони, цветно кодиране на арките на калниците, вложките в броните и задния дифузьор, както и използването на технология с микролещи в преработените фарове.
Комфорт и практичност
Луксът е една от основните ценности на Genesis и, подобно на своите събратя Electrified GV70 и G80, GV60 се представя отлично в тази област. Оригиналният модел впечатляваше с висококачествената изработка и материали в купето, а обновената версия не прави изключение, като подобренията при фейслифта го издигат на още по-високо ниво.
Интериорът е изпълнен с премиум материали, а меката кожа, използвана за удобните седалки, е особено приятна. Обновеният модел разполага и с нов D-образен волан и обгръщащо амбиентно осветление, които допълнително подсилват усещането за лукс. Доминиращото подобрение обаче е новият панорамен 27-инчов OLED дисплей.
Той обединява редица функции, като на практика слива приборното табло и сензорния екран на инфоразвлекателната система в един екран. По този начин, според Genesis, информационната площ се увеличава с 30% в сравнение с използването на два отделни екрана. Системата е впечатляваща, с ясни графики и лесен за използване интерфейс чрез сензорния екран, въртящия се контролер, бутоните за бърз достъп или гласови команди.
Genesis нарича тази система свой интегриран кокпит (ccIC) и в нея се помещава и новият пакет от свързани развлекателни услуги на производителя, включително Disney+, Netflix и YouTube. Под панорамния екран в централната конзола е разположен отделен дисплей с контролери за климатичната система.
Както и при предшественика си, има предостатъчно място за главата, краката и раменете както за предните, така и за задните пътници, а плоският под увеличава наличното пространство за краката и коленете отзад. С обем от 432 литра при изправени задни седалки обаче багажникът е по-малък от този на конкуренти като Audi Q4 e-tron Sportback (520 литра) и BMW iX2 (525 литра).
Безопасност и технологии
Genesis използва представянето на обновения GV60, за да промени гамата от нива на оборудване, която е опростена до Pure, Dynamic и Performance. Производителят очаква базовото ниво на оборудване Pure да бъде най-продавано. Стандартното му оборудване включва отопляем волан, отопляеми предни седалки, отопляеми електрически сгъваеми огледала, 19-инчови алуминиеви джанти, безжично зарядно за устройства, сензор за пръстови отпечатъци и електрически задвижвана задна врата. Тези модели са със задно задвижване и двигател с мощност 229 к.с.
Нивото Dynamic добавя към тази спецификация само 20-инчови джанти, но този вариант е със задвижване на всички колела и мощност 318 к.с. Преминаването към Performance носи по-големи промени. Освен задвижване на всички колела с мощност 490 к.с., допълнителното оборудване включва режим за дрифт, виртуална смяна на предавките, 21-инчови алуминиеви джанти, асистент за избягване на сблъсък при паркиране и асистент за шофиране по магистрала 2.
То включва стандартно и пакетите Nappa кожа, Comfort и Innovation, които се предлагат като опции за моделите Pure и Sport. Пакетът Nappa кожа включва тапицерия от капитонирана кожа Nappa и таван и панели на вратите от велур. Пакетът Comfort включва шофьорска седалка Ergo-motion с масаж и памет, вентилирани предни седалки, отопляеми задни седалки, задни акустични стъкла и щори на задните прозорци. Пакетът Innovation включва лицево разпознаване, дигитален ключ 2, дистанционен асистент за интелигентно паркиране 2, дигитално централно огледало и асистент за избягване на сблъсък при паркиране (отпред, отстрани, отзад).
Стандартното оборудване за безопасност при всички модели включва усъвършенствана система за предупреждение при разсейване на водача, интелигентен круиз контрол 2, асистент за избягване на сблъсък в сляпата зона, асистент за поддържане на лентата, система за избягване на челен сблъсък 1.5, асистент за следване на лентата 2, асистент за шофиране по магистрала и интелигентен асистент за ограничаване на скоростта. Въпреки че обновеният GV60 все още не е тестван от Euro NCAP, оригиналният автомобил получи петзвезден рейтинг от организацията.
Управляемост и пробег
Genesis позиционира своите модели като луксозни предложения, а GV60 впечатлява със своя комфорт и финес. По време на представянето за медиите в Обединеното кралство беше тествана версията с ниво на оборудване Pure, която предостави изключително комфортно изживяване.
Шумът от вятъра и пътя е минимален, отчасти благодарение на няколко иновации – акустични стъкла на предното стъкло и предните врати, както и специално разработени гуми с лека вложка от пяна. Управлението е добре премерено, подаването на мощност е плавно, а ускорението е достатъчно, макар и не блестящо: ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,8 секунди. Въпреки че не е най-бързият в сектора (или в гамата на GV60), той предлага добър баланс между скорост и комфорт. Търсещите по-спортно усещане зад волана може би трябва да се насочат към iX2.
Клиентите на GV60, които търсят повече скорост, могат да изберат Dynamic (0-100 км/ч за 5,5 секунди) или Performance (4,0 секунди), но по-високата скорост е за сметка на пробега. Докато Pure има WLTP пробег до 560 км, Dynamic предлага до 512 км, а Performance – 500 км.
Всички модели могат да се зареждат с мощност до 240 кВт от подходящо свръхбързо зарядно устройство, като зареждането от 10% до 80% отнема 18 минути, което се равнява на пробег до 390 км. От 11-киловатово AC зарядно устройство батерията може да бъде заредена от нулата за около седем часа и половина.
Разходи за експлоатация
В най-продаваното ниво на оборудване Pure, GV60 е с конкурентна цена спрямо съперници като Q4 E-Tron Sportback и iX2, но предлага по-добро стандартно оборудване. Той също така предлага сходни експлоатационни разходи с Q4 E-Tron, но малко по-високи от тези на iX2. Като изцяло електрически автомобил, GV60 попада в най-ниските данъчни категории за служебни автомобили на пазарите, където това е приложимо.
Прогнозни разходи за корпоративна употреба
За период от три години и пробег от приблизително 97 000 километра (60 000 мили), разходите за експлоатация са изчислени на 74,59 пенса на миля. При този сценарий прогнозната остатъчна стойност на автомобила е 17 375 британски лири.
При по-дълъг период на експлоатация от четири години и пробег от около 130 000 километра (80 000 мили), разходите намаляват до 62,94 пенса на миля. В този случай остатъчната стойност се очаква да бъде 14 125 британски лири.
Основни финансови показатели
Автомобилът е с електрическо задвижване, като данъчната му оценка (P11D) е 56 980 британски лири. Годишният пътен данък (VED) във Великобритания е в размер на 10 лири. Данни за разход на енергия и въглеродни емисии не са предоставени.
Подробна разбивка на разходите
Според алтернативна разбивка, общият разход достига 315,88 пенса на миля. Тази стойност се формира от следните компоненти: разходи за електричество (4,56 пенса на миля), амортизация (309,35 пенса на миля) и разходи за сервиз, поддръжка и ремонт (1,97 пенса на миля).
Последвайте ни в Google News