Когато Porsche представи Cayenne през 2002 г., компанията трябваше да се изправи пред критиките на автомобилните ентусиасти, според които марката трябва да се придържа към своите ниски спортни автомобили. Впоследствие обаче SUV моделът Cayenne, както и кросоувърът Macan, появил се през 2014 г., се превърнаха в най-продаваните модели на производителя.
Подобна беше и реакцията през 2019 г., когато се появи първият сериен електрически модел на Porsche – Taycan. Тогава пуристите отново заявиха, че компанията е трябвало да стои далеч от подобен тип задвижване. С времето обаче дори най-закоравелите привърженици на двигателите с вътрешно горене започнаха да приемат новите тенденции.
Сега на преден план излиза изцяло новият електрически Porsche Cayenne. Моделът се основава на изключително популярния Cayenne с конвенционални двигатели, от който през изминалата година бяха продадени над 22 400 бройки.
Възможности за персонализация и пазарен интерес
Производителят вече приема поръчки за електрическия модел в САЩ и стартира онлайн конфигуратора. От Porsche съобщават, че за първите четири дни над 110 000 потребители са създали свои уникални конфигурации, поставяйки рекорд за марката.
Освен това, още 10 500 потенциални купувачи вече са заявили своя интерес чрез специалната програма на Porsche. Те са били привлечени от факта, че електрическият Cayenne е моделът с най-много възможности за персонализация, предлаган от компанията досега.
Германският производител предлага 10 стандартни цвята, разделени в четири категории, но клиентите могат да избират и от специалните програми Paint-to-Sample или Sonderwunsch. Налични са девет дизайна и десет цвята за джантите, включително Satin Pyro Red и Satin Indigo Blue. За интериора се предлагат осем цветови комбинации на кожите, а колелата могат да бъдат с размер 21 или 22 инча.
Сред най-скъпите опции са керамичните композитни спирачки Porsche Ceramic Composite Brakes за 10 710 долара, плъзгащият се панорамен покрив с променлива светлина за 3400 долара и озвучителната система Burmester 3D High-End Surround Sound System за 6010 долара.
Базовата цена на електрическия модел е 163 000 долара, но с добавянето на няколко опции тя лесно може да надхвърли 200 000 долара. От Porsche вярват, че именно потенциалът за персонализация прави модела още по-интересен.
Две версии на задвижването
Единственото, което купувачите не могат да персонализират, е задвижването. Porsche предлага два варианта. Базовата версия разполага с мощност 408 к.с. и въртящ момент от 834 Нм, което позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за около 4,5 секунди.
На разположение е и най-мощният сериен модел на Porsche досега. Версията Cayenne Turbo Electric разполага с впечатляващите 1139 к.с. Благодарение на тях ускорението от 0 до 100 км/ч отнема едва 2,4 секунди, а максималната скорост достига 261 км/ч.
Така срещу стартова цена от 163 000 долара клиентите получават суперавтомобил в каросерия на SUV. Моделът вече направи своя публичен дебют в Дубай, Обединените арабски емирства, където демонстрира възможностите си сред пясъчните дюни.
Последвайте ни в Google News