Най-новият спортен електрически седан на Hyundai, Ioniq 6 N, ще се появи на пазара в САЩ през пролетта на 2026 г., но в изключително ограничени количества. Автомобилът е замислен като рядък колекционерски екземпляр за ценители, които харесват своите електромобили бързи, футуристични и ексклузивни. Това не е модел за масовия пазар, а целенасочена и смела заявка от компания, която знае как да привлича вниманието.
Впечатляваща динамика и спортен характер
С мощност до 641 к.с., задвижване на всички колела, специален режим за дрифт и окачване, настроено за забавление, Ioniq 6 N не е обикновен електрически седан. Той споделя основата си с Ioniq 5 N, като използва платформата E-GMP на Hyundai. Тя позволява бързо зареждане от 10% до 80% само за 18 минути при използване на 350-киловатово зарядно устройство.
Не масов модел, а демонстрация на възможности
За допълнително усещане зад волана е добавена виртуална система за смяна на предавките, която симулира тласъка и звука при превключване. Може би звучи малко пресилено, но ефектът е впечатляващ при рязко ускорение. Всички елементи – от агресивния дизайн до спортните режими на шофиране – подчертават характера на автомобила като мощен електромобил със собствена индивидуалност.
Тук обаче има една уловка. В наши дни седаните не се продават особено добре в САЩ, особено електрическите. Самите Hyundai знаят това. Продажбите на стандартния Ioniq 6 са слаби – едва 9 530 броя, продадени в САЩ от януари до октомври 2025 г. Това е съвсем леко подобрение спрямо резултата от 9 934 броя за същия период на предходната година. Дори по-скъпи конкуренти като Lucid Air и Tesla Model S не бележат рекорди в продажбите напоследък. Истината е, че американците просто не купуват масово електрически седани, което прави ограниченото предлагане на Ioniq 6 N по-малко изненадващо и може би дори по-интригуващо.
Може би се питате защо тогава Hyundai полагат тези усилия. Причината е, че Ioniq 6 N не е предназначен да бъде бестселър, а по-скоро имиджов модел. На инженерите на компанията е било казано просто да го направят. Манфред Харер, ръководител на развойния отдел за спортни модели на Hyundai, потвърди, че целта не е обем на продажбите, а престиж. Става дума за това Hyundai да покаже на света на какво е способна, дори ако само малцина ще имат възможността да управляват такъв автомобил. Ограниченото производство го прави специален, ексклузивен и по-желан за ентусиастите, които търсят нещо открояващо се.
Подробности за цените в САЩ все още липсват, но се очаква те да бъдат около 70 000 долара. Данните по цикъла WLTP сочат пробег от 470 км, което вероятно ще се равнява на около 400 км по по-строгия американски стандарт EPA. Това е достатъчно, за да се насладите на скоростта, без постоянно да се притеснявате за заряда на батерията. Накратко, Ioniq 6 N е смела заявка за шофьори, които харесват пикантния характер на седаните, дори ако останалата част от пазара не споделя този вкус.
Последвайте ни в Google News