Новият Chevrolet: По-евтин и по-мощен от Corvette C8

Chevrolet Corvette C8 е не само един от най-добрите спортни автомобили на пазара днес, но е и изненадващо достъпен предвид динамиката, която предлага. С начална цена под 70 000 долара той на практика е суперавтомобил със средно разположен двигател, способен да ускори от 0 до 100 км/ч за 2,9 секунди. В моделната гама на Chevrolet обаче съществува автомобил, който е едновременно по-евтин и по-мощен. Носител на титлата за най-бърз „SS“ модел, създаван някога от компанията, този автомобил надминава по мощност 6,2-литровия V8 на Corvette Stingray.

Докато Corvette Stingray залага на класическа конфигурация със средно разположен двигател и задно задвижване за максимално удоволствие от шофирането, новият модел на Chevy има различен подход към динамиката. Той дава приоритет на суровата мощ и модерното инженерство, което го превръща в интригуваща алтернатива за купувачите. Corvette все още е по-бърз при ускорение до 100 км/ч и има по-висока максимална скорост. Но ако чистата мощност е най-важният показател, то този модел на Chevrolet със задвижване на четирите колела ще надделее над всеки собственик на Stingray, при това с начална цена от едва 62 095 долара.

Blazer EV SS разполага с повече мощност от Corvette Stingray

Дори когато Corvette Stingray е оборудван с опционалния пакет Z51 Performance на стойност 6345 долара, мощността му нараства съвсем леко до 495 к.с., което е с 62 к.с. по-малко от Blazer EV SS. Сухите числа обаче разкриват само част от историята. С пакета Z51, Corvette остава далеч по-фокусирана спортна машина. Chevrolet обявява ускорение от 0 до 100 км/ч за 2,9 секунди и максимална скорост от 296 км/ч, което категорично изпреварва електрическия SUV.

Теглото е определящата разлика между двата автомобила. Благодарение на своята батерия, базирана на платформата Ultium, Blazer EV SS тежи около 2400 кг, докато Corvette е драстично по-лек – около 1655 кг. Тази разлика от близо 750 кг напълно променя динамиката в реални условия. Въпреки предимството си в мощността, Blazer EV SS ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,4 секунди и достига максимална скорост от 209 км/ч. Това са добри показатели за семеен електрически кросоувър, но не са достатъчни, за да предизвикат спортен автомобил със средно разположен двигател.

Въпреки това, оценен самостоятелно, Blazer EV SS е впечатляващ. Той е първият електрически SS, най-бързият SS, който Chevrolet някога е произвеждал, и предлага сериозна динамика в сегмент, който обикновено не се свързва със спортни емблеми.

Blazer е най-бързият SS модел, създаван от Chevrolet

Електрическият SUV дължи впечатляващите си параметри на модерната си архитектура. Задвижването на Blazer EV SS се състои от система с два електромотора, които осигуряват обща мощност от 557 к.с. и въртящ момент от 879 Нм. Енергията се съхранява в литиево-йонна батерия с капацитет 102 кВч, която позволява максимален пробег от около 488 км с едно зареждане.

Електрическата алтернатива: Chevrolet Blazer EV

Стандартният Chevrolet Blazer EV е базиран на архитектурата BEV3 на GM и предлага разнообразие от конфигурации – от предно до двойно предаване, както и варианти с един или два електромотора в зависимост от нивото на оборудване. Повечето версии използват батерия с капацитет 85 кВч, което ги прави подходящи по-скоро за ежедневно шофиране, отколкото за върхови постижения.

Blazer EV SS обаче е съвсем различна машина. Тази върхова версия е проектирана специално за водачи, които търсят истински спортен характер от своя електрически SUV. Chevrolet оборудва SS стандартно с по-голяма литиево-йонна батерия с капацитет 102 кВч и система за задвижване на четирите колела с два електромотора с постоянни магнити, което напълно оправдава емблемата Super Sport.

Легендата с централно разположен двигател: Corvette C8 Stingray

Базовият Chevrolet Corvette C8 Stingray започва от цена 68 300 долара за основното ниво на оборудване 1LT. За тази сума автомобилът разчита на 6,2-литров V8 двигател LT2, който генерира 490 к.с. и 630 Нм въртящ момент. Осемстепенната трансмисия с двоен съединител е стандартна и предава мощността към задните колела.

Опционалният спортен пакет Z51 добавя още 5 к.с. и 7 Нм към мощността и въртящия момент на двигателя. Пакетът включва спортно окачване, четирибутални спирачки Brembo, гуми Michelin Pilot Sport 4S, спортна изпускателна система, ново предавателно число на задната ос, подобрена охладителна система, електронен диференциал с ограничено приплъзване, както и преден и заден спойлер.

Кокпит и практичност

Интериорът на Corvette Stingray обгръща водача с кокпит, който създава усещане за управление на модерен изтребител. Двулъчевият волан с плоска долна част, изцяло цифровото приборно табло и драматичното, ориентирано към водача оформление създават завладяваща спортна атмосфера. Един от най-отличителните елементи в C8 е вертикалният ред с бутони за управление на климатичната система, разположен по протежение на централната конзола – нетрадиционен дизайн, който ясно поставя водача на първо място.

Спортните автомобили с централно разположен двигател рядко се отличават с практичност, но Chevrolet са успели да проектират C8 с изненадваща пригодност за всекидневието. Благодарение на интелигентното разпределение на пространството, Stingray предлага заден багажник с обем от цели 357 литра, разположен зад двигателя – достатъчно голям за багаж, чанти за голф или дори екипировка за пистата. В допълнение, C8 разполага и с преден багажник с приличен размер, осигурявайки на собствениците товарно пространство отпред и отзад. За спортен автомобил с централно разположен двигател, Corvette се нарежда сред най-практичните на пазара.

Финалната равносметка

От своя страна, Blazer EV SS със своите 557 к.с. предлага сериозна електрическа мощ и очевидно е създаден с мисъл за ентусиастите. Но когато двата автомобила се поставят един до друг, разликата е ясна: по отношение на чисто ускорение и максимална скорост, Stingray остава на съвсем друго ниво. Неговата концепция с централно разположен двигател и по-ниското му тегло му дават предимство, с което Blazer EV SS просто не може да се мери.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации