Времената, в които пикапите бяха просто работни коне, отдавна са зад гърба ни. Днес те са се превърнали в луксозни или дори в моторизирани зверове, които се конкурират със суперавтомобилите на нашето време. Такъв е случаят със собственика на този Ford F-150 Raptor R, който е решил, че заводските 720 к.с. не са му достатъчни.
Г-н Чайлд, собственикът на пикапа, очевидно подхожда към автомобилите си с ентусиазъм. Неговият Ford F-150 Raptor R е любимата му играчка, особено след като е преминал през ръцете на тунинг специалисти. Първоначално той го е облепил с матово черно фолио и му е монтирал 37-инчови гуми, но е искал мощността да отговаря на агресивната визия.
Когато напуска шоурума, неговият пикап разполага със 720 к.с. и 868 Нм въртящ момент. Тези показатели идват от 5,2-литровия V8 двигател с механичен компресор – същият, който задвижва и Mustang GT500. За сравнение, стандартният F-150 Raptor разчита на значително по-малко – 3,5-литров EcoBoost V6 с 450 к.с.
Заводските характеристики са достатъчни за ускорение от 0 до 97 км/ч за 3,6 секунди, изминаване на четвърт миля за 12,1 секунди и максимална скорост, електронно ограничена до 183 км/ч. Мощността се предава към четирите колела чрез десетстепенна автоматична трансмисия.
След като получава автомобила си, собственикът се отправя директно към тунинг ателие в Хюстън, Тексас, където предава ключовете на експертите от Late Model Racecraft (LMR). Няколко седмици по-късно те му се обаждат, за да го приберат.
Преди да започнат работа, тунинг специалистите измерват мощността на Ford-а на диностенд, който отчита 550 к.с. на задните колела. След това те монтират 3,8-литров механичен компресор Whipple, по-голяма дроселова клапа, модернизирани горивни инжектори, изпускателни колектори Kooks със спортни катализатори и извършват индивидуална настройка на двигателя.
Екипът запазва фабричната въздушна кутия, както и стандартните ауспухови гърнета, за да може г-н Чайлд да не буди целия квартал всеки път, когато стартира мощния V8. След интервенциите пикапът е тестван отново на диностенда и резултатът е впечатляващ – над 800 к.с. на задните колела с бензин 93 октана.
От LMR твърдят, че това е „достатъчно въртящ момент и мощност, за да шокира всеки, който си мисли, че големите 37-инчови гуми не могат да превъртят“. Стивън Фередей от LMR тества автомобила, за да се увери, че предава на клиента си напълно безопасен автомобил, и гордо заключва, че е „напълно безумен“.
Последвайте ни в Google News