Новият SUV на амбициозния китайски производител стартира с цена под 500 000 южноафрикански ранда.
Въпреки че BYD е сред новите играчи на пазара в Южна Африка, компанията вече предизвиква сериозен интерес със своите автомобили с нова енергия (NEV). Веднага след премиерата на електрическия Dolphin Surf, китайският производител представи и новия плъгин хибрид (PHEV) Sealion 5.
Стив Чанг, управляващ директор на BYD Auto Южна Африка, заяви, че със стартовата цена от 499 900 ранда те не просто пускат нов автомобил, а преосмислят съотношението цена-качество на SUV пазара. Той обясни, че това ценообразуване е умишлен ход, за да се направи модерната плъгин хибридна технология наистина достъпна. Според него южноафриканските семейства не би трябвало да избират между ефективност, богато оборудване и финансово спокойствие, а BYD Sealion 5 предлага и трите, доказвайки, че бъдещето на шофирането е достъпно и без луксозна цена.
Стойност срещу цена
Това означава, че докато Dolphin Surf остава най-евтиният електрически автомобил в страната, новият Sealion 5 се позиционира като най-достъпния плъгин хибрид. Базовата версия Comfort започва от 499 900 южноафрикански ранда, а по-високото ниво на оборудване Dynamic струва 569 900 ранда.
В интериора Sealion 5 съчетава практичност с интелигентни технологии, като централно място заема 12,8-инчовият екран на инфоразвлекателната система. Моделът предлага също отопляеми и вентилирани шофьорски седалки, 360-градусова камера със сензори за паркиране, панорамен покрив със сенник и предни електрически седалки.
Динамика и задвижване
BYD Sealion 5 разчита на атмосферен бензинов двигател с мощност 72 кВт (98 к.с.) и 122 Нм въртящ момент, комбиниран с електромотор със 145 кВт (197 к.с.) и 300 Нм. Задвижването е предно и се осъществява чрез безстепенна трансмисия (CVT). От BYD обявяват комбинирана мощност от 156 кВт (212 к.с.).
Тези характеристики осигуряват динамика, която е повече от достатъчна за ежедневен семеен автомобил. Комфортът на пътя също е добър, с мека и спокойна возия, типична за SUV. BYD Sealion 5 не се опитва да бъде спортен модел, което е предимство. При рязко натискане на педала на газта обаче автомобилът губи част от своето спокойствие, тъй като CVT трансмисията реагира с характерно виене.
Реален пробег на ток
Sealion 5 използва хибридната архитектура DM‑i на BYD, която накратко дава приоритет на електрическото задвижване за градска употреба и на бензиновия двигател за по-дълги разстояния. На хартия това звучи добре, но трябва да се има предвид, че използваната батерия е с капацитет едва 12,96 кВч.
В реални условия това означава, че при пълно зареждане приборното табло ще покаже пробег от около 50 км. Това е напълно достатъчно за придвижване в града за известно време, като разходът на гориво ще бъде отличен. Но след около 30 км, когато оставащият пробег спадне до около 20 км, бензиновият двигател се включва, за да зареди батерията. В този режим динамиката се влошава, а разходът на гориво се покачва.
Към момента липсват официални данни за разхода на гориво на BYD Sealion 5. Опитът с подобни PHEV модели обаче показва, че може да се очаква стойност от около 5 литра на 100 км. Повече информация ще бъде налична след провеждането на пълен пътен тест.
Като демонстрация колко сериозно BYD подхожда към пазара, Номонде Квейи, маркетинг директор на компанията в Южна Африка, заяви, че BYD изгражда между двеста и триста зарядни станции в цялата страна. Целта е да се подсили зарядната инфраструктура и да се направи електрическият транспорт по-достъпен за всеки южноафриканец.
Цени на BYD Sealion 5
Sealion 5 Comfort – 499 900 южноафрикански ранда
Sealion 5 Dynamic – 569 900 южноафрикански ранда
Посочените цени включват гаранция на автомобила от 5 години или 100 000 км, гаранция на батерията от 8 години или 200 000 км и сервизен план за 4 години или 60 000 км.
Последвайте ни в Google News