VW ID. Polo ще предложи изненадваща мощност и пространство

Volkswagen разкри подробности за предстоящия ID. Polo, чиято премиера е насрочена за следващата година. Моделът ще се предлага с две батерии и три конфигурации на двигателя, а GTI вариант с 226 к.с. ще се появи година по-късно. Успехът на този автомобил е от ключово значение за компанията, тъй като той е първият от четири нови компактни електрически модела, които се очаква да променят гамата на VW.

Тъй като маскирани прототипи вече бяха забелязани на автомобилното изложение в Мюнхен, от компанията само отбелязват, че дизайнът е в стил „Pure Positive“ и обещава пространство, достойно за автомобил от по-висок клас.

Повече вътрешно пространство

Дължината на автомобила е 4053 мм, широчината е 1816 мм, а височината – 1530 мм, с междуосие от 2600 мм. От Volkswagen посочват, че тези размери са почти идентични с тези на Polo, базиран на платформата MQB. Въпреки това интериорът е с 19 мм по-дълъг, което допринася за повече място за краката на задните седалки, както и за повече пространство за главите и по-голяма широчина в купето.

Практичността е значително подобрена и при багажника. ID. Polo предлага повече товарно пространство от своя събрат с двигател с вътрешно горене. Обемът е 435 литра, но може да бъде увеличен до 1243 литра при сгънати задни седалки.

Три варианта на задвижване при пазарния дебют

Когато ID. Polo дебютира следващата пролет, той ще се предлага с три варианта на предно разположен двигател. Те ще бъдат с мощност 116 к.с. (85 кВт), 135 к.с. (99 кВт) и 211 к.с. (155 кВт). Версията ID. Polo GTI ще се появи година по-късно с мощност от 226 к.с. (166 кВт).

Вариантите със 116 к.с. и 135 к.с. ще бъдат оборудвани с по-малка литиево-желязо-фосфатна батерия с капацитет 37 кВтч. Тези версии ще поддържат бързо зареждане с прав ток с мощност до 90 кВт.

Двата по-мощни варианта ще разполагат с по-голяма никел-манган-кобалтова батерия с капацитет 52 кВтч, която обещава да осигури пробег до 450 км. От Volkswagen допълват, че батерията използва технология „cell-to-pack“, която елиминира модулните корпуси и интегрира клетките директно в пакета. Това намалява цената, теглото и заеманото пространство, като същевременно увеличава енергийната плътност с около 10 процента. При тези версии максималната мощност на зареждане с прав ток е увеличена до 130 кВт.

Нова платформа и технологии

ID. Polo е изграден върху новата платформа MEB+, която е описана като усъвършенствана версия на съществуващата архитектура. Предимствата ѝ включват опростена конструкция, по-висока ефективност и по-ниско тегло.

От Volkswagen съобщават, че можем да очакваме и следващо поколение системи за асистенция на водача, включително значително подобрена версия на Travel Assist. Системата осигурява асистирано поддържане на посоката и скоростта, както и автоматизирана смяна на лентата на магистрала. Тя разполага и с функция за разпознаване на светофари и знаци „Стоп“.

Според изпълнителния директор на марката Volkswagen, Томас Шефер, ID. Polo бележи началото на ново поколение автомобили на Volkswagen – със свеж дизайн, интуитивно управление, високо качество и първокласни характеристики на пътя. Той добави, че компанията ще пусне шест нови електрически автомобила през следващата година, а стартовата цена на ID. Polo от 25 000 евро ще направи електрическия транспорт достъпен за много хора в Европа.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации