За нивата на оборудване Trailhunter и TRD Pro хибридната система е единствената опция, но за останалите версии тя се предлага като алтернатива на стандартното задвижване. Именно за офроуд ентусиастите най-високите спецификации на Tacoma Hybrid са особено привлекателни. Те са оборудвани със защитни кори под купето, 33-инчови гуми Goodyear Territory R/T с агресивен протектор и ексклузивни компоненти по окачването. Версията TRD Pro, например, разполага със стандартна изключваща се предна стабилизираща щанга и уникални 2,5-инчови амортисьори с външни резервоари.
По време на тестовете имахме възможност да изпробваме няколко модела, включително версията Limited, TRD Off-Road и върховия TRD Pro. На пътя Tacoma Hybrid предлага твърда, но приемлива возия. Моделът TRD Pro демонстрира изненадващо ниво на комфорт, като осигури най-гладкото пътуване от всички тествани варианти. Той се доказа и като изключително способен на симулирано офроуд трасе, което включваше няколко места, където успяхме да отлепим леко пикапа от земята, за да тестваме абсорбирането на удари. За съжаление, хибридните модели са по-тежки от своите нехибридни аналози, което означава, че допълнителната мощност на системата i-Force Max не води до по-добро ускорение.
Ускорение от 0 до 96 км/ч (0-60 мили/ч)
При нашите измервания Tacoma Hybrid TRD Off-Road достигна 96 км/ч за 7,6 секунди, а TRD Pro се справи със задачата за 7,7 секунди. И двата резултата са с няколко десети по-бавни от тези на нехибридните модели Tacoma, които сме тествали.
Капацитет на теглене и полезен товар
Хибридната система i-Force Max позволява теглене на ремарке с максимално тегло до 2720 кг и полезен товар до 775 кг. Нехибридният Tacoma може да тегли малко повече – до 2950 кг, но неговият полезен товар е с около 2 кг по-нисък. Конкурентите с бензинови двигатели от Ford, Chevrolet и GMC също предлагат по-висок капацитет на теглене.
Разход на гориво
Според официалните данни на EPA, Tacoma Hybrid постига разход до 10,2 л/100 км в града и 9,8 л/100 км на магистрала. Докато градският разход е по-добър от този на стандартния Tacoma, извънградският е същият като на нехибридния модел със задвижване на четирите колела. Когато имаме възможност, ще тестваме Tacoma Hybrid по нашия стандартен маршрут за измерване на разхода при скорост от 120 км/ч и ще актуализираме тази статия с реалните резултати.
Интериор, комфорт и товарно пространство
Интериорът на Tacoma Hybrid предлага модерен дизайн и достатъчно пространство. Всички версии осигуряват повдигната позиция на седене с голямо разстояние до тавана. Арматурното табло е изработено от качествени материали и разполага с екрани с висока резолюция, както и с лесни за употреба традиционни бутони и въртящи се контролери. Докато TRD Sport има 7-инчов цифров дисплей в приборното табло, моделите TRD Off-Road и по-високите нива разполагат с по-голям 12,3-инчов изцяло дигитален инструментален панел. Head-up дисплей е стандартен за Limited и по-високите версии, които също така включват отопляеми и вентилирани предни седалки.
Говорейки за седалки, версията TRD Pro предлага така наречените предни седалки IsoDynamic със система от амортисьори и въздушно-маслено вътрешно окачване, проектирана да намали натоварването върху водача при движение по неравен терен. Седалката може да се движи леко напред-назад, настрани и нагоре-надолу, за да смекчи сътресенията при офроуд. Тя се заключва на място при шофиране по асфалт, но облегалките са обемни и намаляват пространството за краката на задните пътници. Батерията на хибридната система е разположена под задната седалка, което елиминира отделението за съхранение, налично в нехибридния модел.
Инфоразвлекателна система и свързаност
Стандартната инфоразвлекателна система при моделите TRD Sport и TRD Off-Road използва 8-инчов сензорен екран. При ниво на оборудване Limited и по-високите Trailhunter и TRD Pro централно място заема по-големият 14-инчов дисплей. Всички модели поддържат стандартно безжична връзка с Apple CarPlay и Android Auto. Като опция се предлагат безжично зарядно устройство за телефон и аудиосистема JBL. Последната дори включва Bluetooth колонка, която може да се отдели от горната част на таблото.
Безопасност и асистенти за водача
Всеки Tacoma Hybrid е оборудван стандартно с набор от технологии за подпомагане на водача, включително автоматични дълги светлини. Срещу доплащане се предлагат също система за следене на мъртвата зона и асистент за следене на трафика при движение на заден ход.
Гаранционното покритие на Tacoma Hybrid е сравнимо с това на повечето конкуренти в сегмента, като Toyota предлага най-добрия план за безплатно планово обслужване в класа.
- Ограничената гаранция покрива три години или 58 000 км
- Гаранцията на задвижването покрива пет години или 97 000 км
- Хибридните компоненти са с гаранция от десет години или 241 000 км
- Безплатното планово обслужване е за две години или 40 000 км
Технически характеристики
Toyota Tacoma TRD Off-Road Hybrid модел 2024 г.
Тип на автомобила: пикап с предно разположен двигател, преден електромотор, задно/двойно задвижване, 5 места, 4 врати
ЦЕНА
Базова/Тествана: 48 095 щ.д. / 57 865 щ.д.
ЗАДВИЖВАНЕ
2,4-литров редови 4-цилиндров двигател с турбокомпресор и интеркулер (DOHC, 16 клапана), 278 к.с., 430 Нм + AC електромотор, 48 к.с., 249 Нм (комбинирана мощност: 326 к.с., 630 Нм; 0,9 кВч никел-метал хидридна батерия)
Трансмисия: 8-степенна автоматична
ШАСИ
Окачване, П/З: носачи/цял мост
Спирачки, П/З: 340-мм вентилиран диск/335-мм вентилиран диск
Гуми: Falken Wildpeak A/T AT3WA, 265/70R-18 116T M+S
РАЗМЕРИ
Междуосие: 335 см
Дължина: 541 см
Широчина: 195 см
Височина: 190 см
Собствено тегло: 2338 кг
ДАННИ ОТ ТЕСТОВЕ
Ускорение до 97 км/ч: 7,6 сек
1/4 миля (402 м): 15,9 сек при 142 км/ч
Ускорение до 161 км/ч: 22,0 сек
Динамично ускорение, 8–97 км/ч: 7,6 сек
Ускорение на последна предавка, 48–80 км/ч: 4,1 сек
Ускорение на последна предавка, 80–113 км/ч: 5,6 сек
Максимална скорост (ограничена): 179 км/ч
Спиране, 113–0 км/ч: 58 м
Странично ускорение (300-ft Skidpad): 0,73 g
РАЗХОД НА ГОРИВО (ИЗМЕРЕН)
Реален: 11,8 л/100 км
РАЗХОД НА ГОРИВО (ПО EPA)
Комбиниран/Градски/Извънградски: 10,2/10,7/9,8 л/100 км
Toyota Tacoma TRD Pro Hybrid модел 2024 г.
Тип на автомобила: пикап с предно разположен двигател, преден електромотор, задно/двойно задвижване, 5 места, 4 врати
ЦЕНА
Базова/Тествана: 65 395 щ.д. / 65 869 щ.д.
ЗАДВИЖВАНЕ
2,4-литров редови 4-цилиндров двигател с турбокомпресор и интеркулер (DOHC, 16 клапана), 278 к.с., 430 Нм + AC електромотор, 48 к.с., 249 Нм (комбинирана мощност: 326 к.с., 630 Нм; 0,9 кВч никел-метал хидридна батерия)
Трансмисия: 8-степенна автоматична
ШАСИ
Окачване, П/З: носачи/цял мост
Спирачки, П/З: 340-мм вентилиран диск/335-мм вентилиран диск
Гуми: Goodyear Wrangler Territory RT, 265/70R-18 116T M+S
РАЗМЕРИ
Междуосие: 335 см
Дължина: 541 см
Широчина: 203 см
Височина: 193 см
Собствено тегло: 2451 кг
ДАННИ ОТ ТЕСТОВЕ
Ускорение до 97 км/ч: 7,7 сек
1/4 миля (402 м): 16,1 сек при 140 км/ч
Ускорение до 161 км/ч: 23,0 сек
Динамично ускорение, 8–97 км/ч: 8,0 сек
Ускорение на последна предавка, 48–80 км/ч: 3,7 сек
Ускорение на последна предавка, 80–113 км/ч: 5,1 сек
Максимална скорост (ограничена): 180 км/ч
Спиране, 113–0 км/ч: 59 м
Странично ускорение (300-ft Skidpad): 0,72 g
РАЗХОД НА ГОРИВО (ИЗМЕРЕН)
Реален: 16,8 л/100 км
РАЗХОД НА ГОРИВО (ПО EPA)
Комбиниран/Градски/Извънградски: 10,2/10,7/9,8 л/100 км
