Модел 2025 г. на Honda Civic получава леки стилистични промени, за да запази свежия си вид, и се сдобива с нов хибриден вариант. Тези подобрения помагат на модела да се завърне в престижните класации за поредна година. В хибридната версия 2.0-литров четирицилиндров двигател с два електромотора осигурява комбинирана мощност от 200 к.с., като автомобилът е с официален комбиниран разход до 4.8 л/100 км. За нехибридните модели единствената опция вече е 2.0-литров двигател със 150 к.с., който, макар и без спортни амбиции, също предлага впечатляваща икономичност. Предлагат се варианти седан и хечбек, като и двете версии се отличават с пъргава управляемост и добре балансирано возене. Въпреки че Civic 2025 е един от фаворитите в своя сегмент, той се изправя пред сериозна конкуренция от страна на наскоро обновения Hyundai Elantra, атрактивния Toyota Prius и вечния си съперник Toyota Corolla.
Какво е новото за модел 2025 г.?
Civic получава няколко козметични промени, които освежават стила му. Ревизирани предни светлини и преработена броня помагат за визуалното разграничаване на новия модел от предходния. По-голямата новина обаче е добавянето на Civic Hybrid. Хибридното задвижване се предлага като опция за ниво на оборудване Sport и е стандартно за върховия модел Sport Touring. Нехибридните версии, които вече са ограничени до нивата LX и Sport, ще се предлагат само с атмосферния 2.0-литров двигател. Предлаганият до миналата година 1.5-литров турбо двигател е спрян от производство.
Разход на гориво и ефективност
При реален тест на магистрала със скорост от 120 км/ч, седанът Civic Hybrid Sport Touring постигна разход от 5.0 л/100 км. Според Honda нехибридният Civic ще има малко по-добри официални показатели отпреди, с разход от 7.4 л/100 км в града, 5.7 л/100 км извънградско и 6.5 л/100 км комбиниран за ниво на оборудване LX. За сравнение, при същия тест на магистрала модел Civic Sport от 2022 г. показа разход от 6.5 л/100 км.
Интериор, комфорт и багажно пространство
Както седанът, така и хечбекът предлагат пет места, като задният ред е достатъчно просторен, за да побере комфортно двама възрастни. Интериорът се отличава с изчистени линии и арматурно табло с мрежест декоративен елемент по цялата ширина, който умело прикрива вентилационните отвори. Широката централна конзола осигурява много място за съхранение, включително голяма и дълбока ниша пред скоростния лост за поставяне на смартфони, ключове и други дребни предмети. Багажникът на седана е достатъчно голям за покупки или за багаж при по-дълго пътуване, а хечбек версията предлага още по-обширно товарно пространство.
Инфоразвлекателна система и свързаност
Стандартно Civic е оборудван със 7.0-инчов сензорен екран на инфоразвлекателната система. За хибридните версии се предлага и по-голям 9.0-инчов дисплей, както и 10.2-инчов дигитален инструментален панел. Apple CarPlay и Android Auto са стандартни за всички модели, като при по-големия екран свързването е безжично.
Сред допълнителните опции за Civic Hybrid се открояват вградена навигационна система, аудиосистема Bose с 12 високоговорителя и подложка за безжично зареждане на смартфон.
Безопасност и системи за подпомагане на водача
Моделът предлага стандартно богат набор от системи за подпомагане на водача. Основните технологии за безопасност включват автоматично аварийно спиране с разпознаване на пешеходци, предупреждение за напускане на лентата със система за поддържане на лентата и адаптивен круиз контрол.
Гаранция и поддръжка
Стандартният гаранционен пакет на Honda е на средно ниво за пазара, като конкуренти като Elantra и Kia K4 предлагат по-обширно покритие. Купувачите на Civic модел 2025 г. получават безплатен план за планово обслужване за една година или 20 000 км. За сравнение, при предишните моделни години този план беше за две години или 40 000 км.
Технически характеристики
2025 Honda Civic Sport Touring Hybrid
Тип на автомобила: седан с 4 врати и 5 места, с предно разположен двигател, преден електромотор и предно задвижване
ЦЕНА
Базова/Тествана: $32 845/$33 300
ЗАДВИЖВАНЕ
2,0-литров атмосферен 4-цилиндров двигател с цикъл на Аткинсън, DOHC, 16 клапана, 141 к.с., 182 Нм; AC електромотор, 181 к.с., 315 Нм (Комбинирана мощност: 200 к.с., 315 Нм; литиево-йонна батерия с капацитет 1,1 кВч)
Трансмисия: директна предавка
ШАСИ
Окачване, предно/задно: тип „Макферсън“/многоточково
Спирачки, предни/задни: вентилирани дискове 282 мм/дискове 259 мм
Гуми: Continental ProContact RX, 235/40R-18 91W M+S
РАЗМЕРИ
Междуосие: 2736 мм
Дължина: 4694 мм
Широчина: 1801 мм
Височина: 1415 мм
Обем за пътници, предни/задни: 1472/1246 литра
Обем на багажника: 425 литра
Собствено тегло: 1463 кг
ДАННИ ОТ ТЕСТОВЕ НА C/D
Ускорение 0–97 км/ч (60 мили/ч): 6,2 сек
1/4 миля (402 м): 14,9 сек @ 148 км/ч
Ускорение 0–161 км/ч (100 мили/ч): 18,0 сек
Ускорение в движение, 8–97 км/ч: 7,2 сек
Ускорение на последна предавка, 48–80 км/ч: 3,4 сек
Ускорение на последна предавка, 80–113 км/ч: 4,7 сек
Максимална скорост (електронно ограничена): 183 км/ч
Спирачен път от 113 км/ч (70 мили/ч): 55 м
Странично ускорение (писта с диаметър 91 м): 0,84 g
РАЗХОД НА ГОРИВО (ИЗМЕРЕН ОТ C/D)
Наблюдаван: 6,2 л/100 км
Извънградско при 120 км/ч: 5,0 л/100 км
Пробег при 120 км/ч: 789 км
РАЗХОД НА ГОРИВО (ПО EPA)
Комбиниран/Градски/Извънградски: 4,8/4,7/5,0 л/100 км
