GM интегрира Apple Music в избрани модели от 2025 г.

За повечето шофьори слушането на музика, подкасти или новини зад волана е с по-висок приоритет от гледането на видео. Това обяснява защо General Motors обяви партньорство с Apple Music за безплатен стрийминг с висока резолюция в избрани модели на Cadillac и Chevrolet от 2025 г. Очаква се подобна функционалност да бъде представена по-късно и за автомобилите с марките GMC и Buick.

Този ход е показателен за все по-дълбоката дигитализация в автомобилния свят и подсказва какви може да са следващите стъпки на конкурентните производители.

Без реклами, но не и напълно безплатно

Едно от основните предимства на Apple Music е, че милионите песни, радиостанции, плейлисти и подкасти са напълно лишени от реклами, за разлика от безплатните планове на други платформи. За да се възползват от услугата в автомобилите на GM обаче, потребителите ще трябва да имат съществуващ абонамент за Apple Music.

Първокласно аудио изживяване с Dolby Atmos

В автомобили като Cadillac Optiq и Vistiq, аудиосистемите с между 19 и 23 високоговорителя, включително такива в подглавниците, използват технологията Dolby Atmos. Тя позволява звукът да бъде насочен към индивидуални канали, като обработката е проектирана да превърне купето в завършена звукова сцена. Изживяването е сравнимо с това при премиум аудиосистемите Burmester в автомобили като Porsche и Mercedes и е почти несравнимо, освен ако човек не притежава домашна система на стойност стотици хиляди долари.

Предимството на пакета OnStar

Представители на GM подчертаха, че базовият пакет услуги OnStar Basics ще бъде безплатен за период от осем години. Той включва автоматично известяване при инцидент, гласов асистент, навигация и дистанционно отключване. За сравнение, конкуренти като Lincoln и Volvo предлагат подобни пакети, но обикновено за период от четири години след покупката на нов автомобил.

Противоречивото решение за Apple CarPlay

Докато някои производители задълбочават интеграцията си с Apple, като например Hyundai Group, които планират да използват CarPlay Ultra за замяна на стандартните приборни табла, General Motors ясно заяви, че бъдещето на техните автомобили няма да включва CarPlay. Към момента това решение засяга само електрическите им модели, но стратегията е ясна – постепенно премахване на приложенията, които разчитат на свързан смартфон.

С партньорството си с Apple Music, GM се стреми да предложи премиум изживяване на своите клиенти, като същевременно продължава да изгражда собствена софтуерна екосистема, независима от платформите на Apple и Google.

Възниква въпросът дали планът на General Motors не е от самото начало да интегрира партньори в собствената си операционна система, докато с бавни темпове се отказва от решения, базирани на смартфони.

Компанията не е сама в това начинание, но по-малки играчи като Polestar, които в крайна сметка отстъпиха, и Rivian, които все още не са, не изглеждат като идеални примери за подражание. Разбира се, съществува и Tesla – пионер в таксуването на хиляди долари за дигитални функции, който обаче не се справя особено добре напоследък.

Подобно на преструктурирането и борбите, които наблюдаваме при доставчиците на видео съдържание и техните студиа, дигитализацията в автомобилите и битката за този пазарен сегмент изглежда ще продължат.

Въпреки това, преживяването, което предлагат интегрирани системи като Apple Music с Dolby Atmos и други специално разработени за автомобили аудио решения, е наистина революционно. От тази гледна точка ходът на GM изглежда интелигентен. Почти сигурно е, че и други автомобилни производители ще последват примера на американския гигант.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации