Повече от две десетилетия след премиерата на Mazda6, японската марка се връща към модела, за да му даде изцяло електрическо задвижване. Компанията ясно заяви, че бъдещата ѝ гама ще включва разнообразни решения за задвижване, съобразени с различните пазари и тяхната инфраструктурна зрялост. Въпреки това електрическите автомобили ще останат ключова част от продуктовата стратегия, а Mazda6e е най-новият представител на тази визия.
Йошито Иваучи, главен дизайнер на Mazda6e, предложи поглед отвътре към процеса по създаването на автомобила.
Отправна точка в дизайна на Mazda6e
Според Иваучи дизайнерската концепция е „Автентична модерност“. Целта е била да се създаде дизайн, който съчетава автентичната красота на автомобил Mazda с модерното излъчване, присъщо на изцяло електрически автомобил. Екстериорът включва детайли от живата красота на дизайна Kodo, но с модернизирани изражения, които подчертават електрическата му същност. Интериорът разполага с интелигентни решения като голям екран и намален брой физически бутони, но въпреки това остава кокпит, ориентиран към водача и създаден да поддържа удоволствието от шофирането. По този начин компанията се стреми да предложи дизайн, който да удовлетворява автомобилните ентусиасти дори в новата ера на електрическия транспорт.
Адаптация на Kodo дизайна за електрически автомобили
Иваучи обясни, че екипът е надградил жизнената красота на Kodo дизайна, като е приложил принципа „по-малкото е повече“ за създаването на минималистичен и изчистен дизайн, подходящ за ерата на електрическите автомобили. По време на дизайнерския процес е имало сериозен вътрешен конфликт при модернизирането на Kodo. Дилемата е била, че прекалено модерният подход би заличил идентичността на Mazda, докато твърде силното придържане към нея би попречило на иновациите.
За да постигнат пробив, дизайнерите са приложили нова обработка на повърхностите. Частите, изразяващи жизненост и динамика, вече имат сечения, наподобяващи напрегнати мускули с по-голямо напрежение от всякога. В контраст, на други места са използвани изключително плоски повърхности, за да се изрази модерността. Това прави идентичността на Mazda още по-отчетлива, като същевременно модернизираното изражение също се откроява силно. Новата обработка на повърхностите създава свежо усещане за наблюдателя, въпреки че дизайнът все още поставя акцент върху задните колела.
Влиянието на новото задвижване върху екстериора
Едно от предизвикателствата при дизайна на електрически автомобили е, че батерията, монтирана в пода, добавя нежелана височина на автомобила. Това е особено проблематично при създаването на стилен и спортен седан като този. Екипът е разработил решение за тази нежелана височина, като е направил автомобила да изглежда възможно най-дълъг и елегантен. Предните и задните светлини, както и страничната линия, са подравнени в права линия, за да се увеличи максимално възприеманата дължина. Освен това черните панели на вратите и долните декоративни лайстни създават многопластов ефект отстрани, който насочва погледа напред и назад.
Този ефект на ивици прави автомобила да изглежда по-дълъг и по-елегантен, помагайки да се прикрие по-обемната му каросерия. Именно този трик кара Mazda6e да се откроява като стилен и спортен седан сред останалите електрически автомобили.
Решения за подобряване на аеродинамиката
Дизайнерите са се стремили към цялостна модернизация, съчетавайки изчистена форма, наподобяваща вретено, с естествено разширени калници на четирите колела и елегантен дизайн на задната част тип „патешка опашка“. Формата на вретено е не само красива, но и създава идеален аеродинамичен поток. Допълнително са подобрени както изчистената визия, така и аеродинамичната ефективност чрез добавяне на заден спойлер под идеален ъгъл, заедно с прибиращи се дръжки на вратите и минималистични въздуховоди в предните ъгли.
Последвайте ни в Google News