Недостигът на чипове през първото тримесечие на 2021 година доведе до забавяне на производството на всичко – като се започне от смартфоните, та чак до автомобилните системи за подпомагане на водача. Това доведе до намаляване на очакваните приходи в автомобилния сектор за 2021 година с милиарди долари.
Започналата през 2019 година пандемия води до спад в продажбите на автомобили, който никак не е малък – 80% в Европа, 70% в Китай, коло 50% в САЩ. Този спад от своя страна доведе до намаленото търсене на нови автомобили, на хиляди работници в автомобилния сектор им се наложи да си седят вкъщи, без работа. Производството и продажбата на чиповете се пренасочи към други сектори, където можеха да бъдат използвани.
През първата половина на 2020 година автомобилната индустрия продължава да бъде в застой. През второто шестмесечие обаче нещата стоят по различен начин – търсенето, макар и бавно, започва да се покачва. А призводителите се изправиха пред друг сериозен проблем – как да увеличат своите поръчки за полупроводници, като те вече масово се използваха и в други сектори. Ето ви и един пример за това: заради пандемията голяма част от световното население премина на дистанционна работа от вкъщи. Това неминуемо доведе до ръст в търсенето на компютри, сървъри и оборудване, които до голяма степен зависят от полупроводниците. Или накратко казано, когато автомобилната индустрия беше в криза, други сектори бяха в подем, а това доведе до пренасочване на прозводството на чипове към тях.
Недостигът на чипове се оказа пречка за автомобилния бизнес по целия свят. Правилното съгласуване между двете индустрии със сигурност ще доведе до възможно най-успешното справяне със създалата се ситуация в момента.