С до 605 километра автономност и базова цена от около 23 000 евро, новият азиатски модел се очертава като „бестселър“
Представен само преди няколко седмици, KIA EV3 беше много добре приет от публиката и скоро ще пристигне в дилърските къщи с три нива на оборудване (Air, Earth и GT Line) и три опционални пакета аксесоари.
KIA EV3 принадлежи към ново поколение модели, които отговарят на „Плана S“ на марката за електрификация, който ще увеличи гамата от автомобили, захранвани с батерии,до 12 до 2026 г. и до 15 до 2027 г. След спечелилите международни награди EV6 и EV9 идва нов SUV от C-сегмент, предназначен за европейските пазари и ще бъде по-компактен и адаптиран към нуждите на потребителите на Стария континент.
Базиран на модулната електрическа платформа E-GMP, той има каросерия, вдъхновена от по-големия си брат EV9, но с по-компактни размери от 4,3 метра дължина, 1,8 метра ширина и 1,5 метра височина. Батерията е разположена на пода между осите (отдалечени от 2,6 метра, същото разстояние като при Sportage).
KIA продава две батерии с различен капацитет, 58,3 или – най-големият – 81,4 kW/h (във варианта „long range“), което увеличава автономността (WLTP) от 424 на 605 км (770 в градски цикъл). Освен това се зарежда бързо и има двупосочна технология. Двигателят – разположен отпред – винаги е един и същ, с мощност 150 kW (204 к.с.).
Високата позиция на водача е удобна и луксозна, с интересни нови функции, като тройния панорамен екран (12.3, 5.3 и 12.3), който се слива в един, плюс сензорни бутони отдолу и на волана. Плъзгащата се централна конзола, ви позволява да работите на компютър, докато батерията се зарежда. Освен това има гласов асистент с изкуствен интелект и планиране на маршрути, както и пълен пакет от помощни средства за шофиране. EV3 наследява цялата технология от EV9.
Режимите на стартиране и превключване се контролират от лесен за използване горен модул под волана, докато „режимите на шофиране“ са разположени в центъра на волана: Eco, Normal, Sport, Snow и Custom. Въпреки че има малка разлика между Eco и Normal, подобрената реакция на педала на газта е ясно забележима при Sport. Получената реална консумация варира между 12,5 kW/h в Eco и 24 kW/h в Sport, като ориентир.
KIA EV3 е проектиран като семеен автомобил, просторен и добре обмислен. Предните облегалки имат перваз, който помага на пътниците отзад да влизат и излизат по-лесно. И модулен багажник между 460 и 1250 литра, плюс още един преден с 25 допълнителни литра. Шофирането е много просто и безшумно, с добра стабилност в завои и бързо ускорение. Той има три нива на задържане/регенериране (лостчета на волана), които са истински „i-педал“, който може да спре автомобила, без да докосвате спирачката. Работи и на заден ход.
Каросерията има отличен аеродинамичен коефициент (едва 0,263) и не остава незабелязана благодарение на гамата си от „пастелни“ цветове, които са оригинални и иновативни. Следващата година две нови версии ще бъдат добавени към гамата EV3: GT и AWD, оборудвани с повече мощност и двойно задвижване на всички колела.
Източник: La Razon