Гран При на Белгия може да бъде повратна точка в сезон RB21 2025
Сезонът на Формула 1 през 2025 г. е доминиран от McLaren, оставяйки зад себе си Mercedes и Red Bull, които от време на време успяват да изпреварят болидите на Papaya. Нито един от отборите обаче не показва добро темпо, както в Гран При на Великобритания, където Ръсел завърши десети, а Верстапен пети. Въпреки че мнозина смятат, че борбата за шампионската титла при пилотите е невъзможна за Макс и че вторият болид (Юки Цунода) не е конкурентен за резултата при конструкторите, най-логичният курс за Red Bull би бил да се съсредоточи върху болида от 2026 г., подобно на Aston Martin или Williams. Въпреки това, отборът, воден от Лоран Мекис, все още вярва в RB21, който ще бъде подобрен за предстоящите Гран При на Белгия и Унгария.
Нови части за Белгия и Унгария
Както поясни Хелмут Марко, нито отборът, нито Макс Верстапен ще спрат да се борят през втората половина на сезона. Въпреки че холандецът в момента е трети (165 точки) зад двамата пилоти на Макларън, съветникът на Ред Бул все още вярва, че има шанс да спечели още една титла. „Все още ни остават 12 Гран При и четири спринт състезания, което означава, че има 300 точки в Световния шампионат, в неделните състезания и още 32, в спринт състезанията“, заяви той в своята колонка за уебсайта „Speedweek“.
Колата на Верстапен ще има нови части за следващите две Гран При и Марко се надява това да се отрази положително. „Унгария може да се окаже по-сложна за нас поради оформлението на пистата и високите температури“, добави той. Ред Бул се надява да подобри представянето на колите си и да се опита да предизвика Макларъните. „Благодарение на подобренията в Белгия, не смятаме, че борбата за Световната титла е приключила“, отбеляза Марко.
В момента австрийският отбор е четвърти в шампионата на конструкторите със 172 точки, 162 от които принадлежат на Верстапен. Междувременно Мерцедес има 38 точки преднина, след като обяви подобрения и за Гран При на Белгия.
Най-лошият сезон на Верстапен
През 2023 г. Ред Бул имаше един от най-добрите сезони във Формула 1, с 21 победи от 22 състезания, между Макс Верстапен и Чеко Перес. След напускането на Нюи обаче темпото на отбора от Милтън Кийнс падна под това на Макларън, а сега холандският пилот се бори с RB21. „Имаме нужда от повече сцепление в колата и от намиране на по-добър баланс. Това са две неща, които трябва да се подобрят“, уточни Верстапен в Бахрейн.
Миналия сезон, след състезанието в Спа, четирикратният световен шампион водеше в шампионата с 277 точки, което е 78 точки преднина пред Ландо Норис. В момента четирикратният световен шампион изостава от лидера в шампионата Оскар Пиастри с 69 точки, а от Норис с 61 точки. Учудващо е как с толкова трудна за управление кола, е успял да постигне две победи и три подиума.
С договор на стойност 40 милиона евро на сезон, Верстапен е подписал с Ред Бул до 2028 г. Ако отборът не намери кола, която да го задържи в челната тройка пилоти в класирането след Гран При на Унгария, ще има раздвижване в австрийския отбор по време на лятната пауза.
Източник: La Razón