Четирикратният световен шампион от Холандия Макс Верстапен, който е пилот на Ред Бул, спечели Гран При на Италия. Това е шестнадесетото му състезание в Световния шампионат, на Монца и той го спечели в неделя. Той отново демонстрира изоставане, задържайки доминиращите Макларени, които се присъединиха към него на подиума, където англичанинът Ландо Норис зае второто място, а австралиецът Оскар Пиастри, който затвърди лидерството си, се класира трети. С гуми със средна и твърда твърдост, с добро темпо от петте червени светофара до карирания флаг, Макс Верстапен си възвърна скоростта и ненаситността, които го направиха четирикратен световен шампион, за да запечата превъзходна победа.
Верстапен вече беше един от фаворитите за най-добра стартова позиция в петък. След най-доброто си време във втората квалификация, Макларън знаеше, че Верстапен е най-силният им съперник. Холандецът направи две превъзходни обиколки в третата квалификация. Първата щеше да е достатъчна за второ място на стартовата решетка. Втората детронира Ландо Норис с 0,77 от секундата. Звездата на Ред Бул отново записа името си в историята на Формула 1. По време на квалификацията за Гран При на Италия през 2025 г. на пистата Монца, пилотът на Ред Бул постигна най-бързата обиколка, регистрирана някога в шампионата, със средна скорост от 264,682 км/ч, с което подобри рекорда, поставен от Луис Хамилтън през 2020 г.
Как Ред Бул стигна до победата?
Има много причини за внезапната сила на Red Bull в Монца. Първо, това е колата. След Гран При на Австрия, RB21 получава нови части на всяко състезание, предимно за предното крило и долната част на колата. Техническият екип на Пиер Ваше също внедри подобрения в Монца. Това дава на Red Bull по-голяма стабилност, която намалява недозавиването и го прави по-предсказуем.
За Монца, Red Bull пожертваха част от притискателната сила за колата номер 1, в замяна на по-висока максимална скорост. Въвели са и значителни промени в методите си на работа, разкрива Марко. Подготовката в симулатора вече е по-реалистична. „Това означава, че сме по-добре подготвени за първата тренировка“, казва Марко. „Работата по колата сега е по-структурирана. Действаме стъпка по стъпка и вече не се опитваме да скачаме от едната крайност в другата“, заключи той.
Ред Бул гледа с оптимизъм към Гран При на Азербайджан, което ще се проведе на пистата Баку Стрийт от 19 септември. Досега резултатите говорят сами за себе си.