Audi 3 може да се смята за еталона в премиум класа хечбек, но DS 4 упорито се опитва да оспори това. И двата модела ще поглезят шофьорите с високото си качество и технологиите, но кой ще се окаже по-добрият?
DS 4 е напълно нов на сцената и е поредното шикозно и стилно возило, което да зарадва шофьорите. За DS 4 няма по-строг тест от Audi 3 – това е колата, която на практика дефинира премиум хечбек класа.
Новата гама DS 4 е разделена на две части: стандартните модели и Cross. В най-висококачествено оборудване Rivoli с plug-in хибридно задвижване, Cross е на цена от 42 200 лири. Това високо ниво на оборудване има шепа налични опции, но единствената екстра на тестовия автомобил е металната боя, която го довежда до 42 795 лири.
DS 4 отвътре и отвън е много далеч от А3, та дори и от много други немски конкуренти като BMW и Mercedes. Пищните ъгли и извивки го отличават отдалеч, а отблизо сложният дизайн на задните светлини и облицованата с кожа кабина изглеждат много скъпи.
Наистина, благодарение на обилното използване на кожа и меки на допир материали, в по-голямата си част интериорът на DS 4 има това, което лесно бие Audi по качество. Детайлите са добре преценени; интегрирането на управлението на насочените вентилационни отвори в групата от физически превключватели в центъра на таблото е много интелигентно и малко по-занижено от някои от предишните модели на DS.
Има обаче доста различни текстури и повърхности: където Audi може би е прекалено минималистичен, DS е твърде далеч в обратната посока.
Настройката на EMP2 тук най-много съответства на тази на новите Peugeot 308 и Vauxhall Astra, чак до plug-in хибридното задвижване с 222 конски сили. Тази цифра е постигната с комбинация от 1,6-литров бензинов двигател с турбокомпресор и електрически мотор със 108 конски сили. Мощността от двата елемента се изпраща към предните колела. Батерията от 12,4 kWh означава пробег от 33,5 мили, а с максимална скорост от 83 мили в час в е-режим ще бъде възможно да се покрият по-дълги пътувания, без изобщо да се използва двигател с вътрешно горене.
Оригиналният Citroen DS беше известен със своя невероятен комфорт при возене – нещо, което липсваше на по-новите модели DS досега. Разбира се, тази най-нова 4 вози по-меко и прощаващо при неравностите, за разлика от Audi, което е малко по-рязко. По завоите има леко накланяне на тялото на возещите се, но не се усеща раздразнение.
Plug-in хибридната система обаче не е без недостатъци. Двигателят звучи изненадващо шумно от вътрешността на купето – дори на празен ход, но при ускорение е направо дразнещо – електрическият мотор издава отчетливо скимтене.
Въпреки че електрическото задвижване е гладко и представянето е силно (за 7,7 секунди DS 4 достига от 0 до 62 мили в час, което е малко зад цифрата на Audi от 7,6 секунди), има малко трептене, когато двигателят с вътрешно горене се задейства.
По отношение на практичността, дългокраките пътници ще бъдат по-щастливи отзад в DS, отколкото в Audi A3. Жалко е, че ниската линия на покрива компрометира пространството за главата отзад, а централната седалка е доста тясна и повдигната в сравнение с тази на Audi – въпреки че твърдата централна облегалка на А3 също не е много удобна.
Положителната страна е, че пътниците на задните седалки на DS 4 могат да зареждат своите устройства с чифт USB гнезда. Тези отпред имат чифт USB-C и огромно място, където да се държи смартфон.
Коя от двете коли е по-предпочитана и кои нейни характеристики допринасят за това?
DS 4 е конкурентен, когато става дума за пари, тъй като текущите отстъпки го правят такъв. Освен това той дава на купувачите и множество причини да купуват: удобен, красиво изработен, добре оборудван, а задвижването му има предимство пред това на Audi.
А3 заема второто място тук, но остава желан автомобил в класа на луксозните хечбеци. Той е един страхотен автомобил за дълги разстояния, но въпреки това DS 4 има по-добър баланс на возия и управление от съперника си, а също така е и по-практичен.

Абонирай се
Уведомете за
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари

Подобни публикации