Известна като страната на хилядите хълмове, африканската страна Руанда не изглежда като място, където електромобилите лесно ще станат преобладаващите превозни средства по пътищата. Неравните, селски терени, често без асфалт биха представлявали трудност за всяка кола, особено за моделите с тежки батерии. Но въпреки това президентът на Руанда Пол Кагаме иска да трансформира икономиката на малката страна без излаз на море.

Ключова част от плана е да се намалят емисиите на вредни газове и да се редуцира зависимостта на нацията от внос на изкопаеми горива, която представлява 40% от разходите на страната. Затова правителството стартира набор от стимули за насърчаване на закупуването на електрическите превозни средства.

Електрическите автомобили, техните резервни части, батериите и оборудването на зарядните станции са освободени от ДДС, внос и акцизи. Те могат да се зареждат при по-ниска цена на електроенергията. Правителството също така предлага земя без наем за зареждане.

Предложени за първи път през 2019 г., но отложени заради пандемията от Covid, стимулите влязоха в сила през април 2021 г.

Германският Volkswagen беше един от първите бенефициенти на правителствената стратегия. Той пусна модела e-Golf в Руанда през 2019 г. Пилотният проект започна с четири коли и две станции за зареждане в Кигали.

Първоначалният план на VW беше да разшири услугата до 50 автомобила и 15 станции за зареждане и да направи приложение за извикване на такси, наречено Move.

Три години по-късно обаче само 20 от автомобилите са на пътя.

„Неравностите в пътната инфраструктура и наклона по пътищата се оказаха твърде предизвикателни за e-Golf“, казва Алън Квели, ръководител на операциите във Volkswagen Mobility Solutions Руанда.

Дали, въпреки трудностите, електрическите автомобили в Руанда ще станат повече или ще намалеят, предстои да се разбере.

Абонирай се
Уведомете за
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари

Подобни публикации