В обема на продажбите на нови автомобили в Европа е отчетен сериозен спад – 14% са намалели продажбите през първата половина на годината спрямо същия период на 2021 година. Такова е било състоянието на автомобилния бизнес в далечната 1996 година.

За първото шестмесечие едни от най-силно развитите държави в Европа отчитат двуцифрен спад в продажбите – Германия (11%), Франция  (16,3%), Италия (22%) и Испания (10,7%).

Същевременно обаче има две държави от Европейския съюз, които отчитат сериозен ръст на продажбите за първите 6 месеца – Румъния (23,1%) и България (13,1%). За последния, юни месец обаче и двете държави също са на минус.

На минус е лидерът Volkswagen Group, чийто пазарен дял от 25,8% спадна на 24,1%. При луксозните автомобили на Porsche, Bentley, Lamborgini и Bugatti е отчетен ръст в продажбите на нови коли.

BMW Group запазват пазарния си дял от 7,2%, а този на Hyundai и Renault нарасна с около 1-2%. Повишаването на пазарния дял при Renault се дължи на представянето на румънската марка Dacia.

Абонирай се
Уведомете за
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари

Подобни публикации