Докато все още очакваме безжичното зареждане на електромобили, от марката Fiat пробват да бъдат една стъпка по-напред, работейки по динамично безжично зареждане на колите. Последните проби в Италия са напълно сполучливи, като фирмата е постигнала да зарежда електрическият Fiat 5000 при високи скорости.
Dynamic Wireless Power Transfer е система от намотки, положени под пътната настилка, която пренася енергия директно към автомобилите, без да е нужно да спира на станции за зареждане на автомобили, за да запълни батерията.
Процесът ще е възможно да работи за всеки един автомобил, оборудван с приемник, който пренася енергията, пристигаща от намотките към електрическия двигател. От марката споделят, че тази технология ще помогне за повишанате на пробега на електромобилите, като в същото време редуцира загубите на енергия при процеса на дистрибуцията й.
Допълнителните екологични плюсове при употребвянето на безжична система за зарежане на пътищата – по-лесното добавяне на алуминиеви кабели, употребявани за дистрибуция на енергията, както и липсата на нужда от конвертиране на електрическото от постоянно към променливо.
Тестовете на DWPT са осъществени на пистата Arena del Futuro, създадена от фирмата A35 Brebemi в съучастие със Stellantis. Марката не е едничката на конецерна, която желае да се съсредоточи върху технологията – Maserati също плануват употребяването й при идващия GrecaleFolgore.
Ръководителят на дивизията Global e-Mobility Business Unit l Stellantis– Ан-Лиз Ричард съобщава за новия проект: „Доказахме, че индукционната зареждаща технология е възможно да задвижва нашето електрифицирано бъдеще. Тези колективни проекти са съвършенни, като действаме по по-дългия живот на батериите, по-големия пробег, по-малките загуби и по-голямата енергийна ефективност и също така по-малкия размер на батериите, солидна динамика и по-ниско тегло и разходи.”
От компанията съобщиха,че измерването на интензитета на магнитното поле не са оказали въздействие върху водача и пътниците. Stellantisдопълва, че инфрасткруктурата на DWPT няма разкрити кабели, което задържа пътната настилка безопасна за ходене на хората. Технологията пък може да бъде представена и за търговско развитие, като от Fiat съобщават потенциала й за пристанища, летища и паркинги.