Той ще бъде произведен в серия, наречена „Продължение“, като се използват оригиналните материали и системи на времето.

Това беше най-успешният Jaguar в историята на британската марка. Задвижва се от шестцилиндровия двигател XK и се превръща в легенда, като печели три пъти 24-те часа на Льо Ман между 1955 и 1957 г. Смятан за пионер на британското инженерство, D-Type, със своята отличителна задна перка зад главата на шофьора, днес е един от най-ценените състезателни автомобили, оценяван на около десет милиона евро. Сега фабриката ще създаде малка серия от тези автомобили, като използва същите конструктивни методи и материали като тези, използвани на времето.

Първият от производствените екземпляри е планиран да се състезава в 82-рата среща на членовете на Гудууд след няколко дни, управляван от Алекс Брандъл, британски състезателен пилот, син на Мартин Брандъл. Това ще бъде първият от малка серия, която ще завърши плановете на Jaguar за производство на 100 D-Type, цифра, която не е постигана до сега.

Първоначално, през 1955 г., Jaguar възнамерява да създаде 100 екземпляра от този модел, но се спира на 75. 25-те, които не бяха произведени тогава, бяха създадени през последните години в отдела Classic Works, в Ковънтри. Изцяло ръчно изработените материали, спазват оригиналните производствени процеси и материали, гарантирайки, че те остават верни на наследството на D-Type.

Salvadori Cup е едно от най-оспорваните състезания в графика на Goodwood, с поле, представящо златната ера на моторния спорт, включително D-Type. Той е кръстен на легендарния британски пилот Рой Салвадори, който беше ключова фигура в развитието на Jaguar в моторния спорт през 50-те години на миналия век. Подобно на останалата част от полето, D-Type Continuation ще работи с устойчиви горива, способни да намалят въздействието върху околната среда, без да правят компромис с производителността и звука, като същевременно ще съумеят да отговорят на очакванията, който любителите на Jaguar имат.

,

Подобни публикации