Преди повече от година от немския гигант Volkswagen обявиха с огромна доза увереност, че Golf, T-Roc, Tiguan и Passat ще получат модели от следващо поколение.

Когато става дума за хечбека обаче изявлението може да се окаже малко прибързано.

Изпълнителният директор Томас Шефер заяви в интервю за немското издание „Welt“, че не е много сигурно, че ще има разработване на модел от девето поколение на Volksvagen Golf.

Причината за евентуалното спиране на разработването ще бъдат високите разходи за автомобили, които са оборудвани с двигатели с вътрешно горене.

Шефер, който доскоро ръководеше Skoda, смята, че е рентабилно да се спестят разходи и усилията да се насочат към електромобилите.

„Когато регулациите Euro 7 влязат в сила, цените на коли с двигатели с вътрешно горене ще скочат с до 5000 евро отгоре“, заяви босът. Според него возила, струващи около 10 000 евро в Европа скоро няма да има.

Шефът допълни, че се готви фейслифт на настоящия Golf, но дали ще има девето поколение не е съвсем ясно, даже е доста съмнително.

Потенциално такъв автомобил може да се появи през 2027 година, а както знаем през 2035 година колите с ДВГ се очаква да бъдат забранени. Някои европейски страни може да преминат към електромобили изцяло и по-рано. Това прави разработването на Golf малко безсмислено и ненужно.

Томас Шефер коментира още, че крайно решение за Golf ще се вземе до средата на 2023 година.  

Преди около месец Volksvagen представи електромобила, който ще заеме мястото на друг легендарен модел – Passat. Това е седана Concept ID, който догодина ще се превърне в сериен модел и ще се предлага на главните пазари по целия свят. Първоначално продажбите ще започнат в Китай и Европа, а малко след това и в Северна Америка.

Седанът  е боядисан в светлосин металик, който осигурява добър контраст с лъскавия черен покрив. Интересното е, че пигментът, който се съдържа в боята създава златист блясък при определен тип осветление.

Абонирай се
Уведомете за
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари

Подобни публикации