Maserati изтегля близо 10 000 автомобила в САЩ заради проблем с фаровете

Maserati обяви сервизна акция за близо 10 000 автомобила на американския пазар. Причината е свързана с фаровете, които имат достъп до механизма за хоризонтално регулиране. Засегнатите модели включват GranTurismo и GranCabrio, както и SUV моделът Grecale.

Подробности за сервизната акция

Проблемните автомобили са произведени в периода от началото на юни 2022 г. до края на септември 2025 г. и обхващат моделните години от 2023 до 2025 г. Според Федералния стандарт за безопасност на моторните превозни средства номер 108, който регулира автомобилните светлини и светлоотразителни устройства, автомобилите за пазара в САЩ трябва да имат капачка, покриваща механизма за хоризонтално регулиране на късите светлини.

Доставчик на коригиращите капачки е Marelli Automotive Lighting Italy S.p.A., като частите носят каталожни номера 675233174 и 675000729 според класификацията на Maserati. Дилърите на марката вече са инструктирани да монтират капачките безплатно за засегнатите клиенти.

Собствениците на автомобилите обаче ще трябва да изчакат до 12 декември 2025 г., за да получат официални уведомителни писма от FCA US LLC, подразделението на Stellantis в САЩ. Компанията изтегли и Fiat 500e по абсолютно същата причина.

Контекст и свързани модели

Основното място за производство на Fiat 500e е заводът Мирафиори в Торино. Планира се производството на GranTurismo и GranCabrio да бъде преместено от Мирафиори в Модена, за да се освободи капацитет за новия 500 Hybrid, който е базиран на електрическия 500e.

На пазара в САЩ се предлага единствено електрическият Fiat 500e, който е слабо продаван градски модел със сравнително висока цена и скромен пробег. При оптимални условия той изминава до 246 км при комбиниран цикъл на шофиране или до 261 км само в градски условия.

Технически характеристики на засегнатите Maserati

Моделът Grecale е базиран на платформата Giorgio, позната от Alfa Romeo Stelvio, и се предлага с 2,0- и 3,0-литрови турбо двигатели. Налична е и изцяло електрическа версия с името Folgore, макар тя да не е толкова бърза, колкото V6 варианта Trofeo. По-ниските нива на оборудване Modena и Grecale разчитат на 2,0-литров четирицилиндров турбо двигател с 48-волтова мека хибридна система.

Maserati обявява мощност от 325 к.с. за по-малкия двигател, 523 к.с. за V6 агрегата Nettuno и 542 к.с. за изцяло електрическия вариант. Версията Trofeo с двигател Nettuno се нуждае от 3,6 секунди за ускорение от 0 до 100 км/ч, а максималната ѝ скорост е 285 км/ч. Малко по-скъпият Folgore ускорява за 4,0 секунди и достига максимална скорост от 220 км/ч.

Моделите GranTurismo и GranCabrio са изградени върху производна на платформата Giorgio и също предлагат V6 и изцяло електрическо задвижване. В техния случай обаче версията Folgore е по-бързият автомобил. При GranTurismo електрическият вариант разполага със 751 к.с. и ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,6 секунди, докато V6 версията с 542 к.с. се нуждае от 3,3 секунди.

Maserati продължава да представя своя V6 турбо двигател Nettuno като оригинална разработка. С изключение на специфичните за Maserati цилиндрови глави, останалата част от шестцилиндровия агрегат е базирана на разработки на Alfa Romeo и Ferrari – по-конкретно на 2,9-литровия 690T и на семейството двигатели F154.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации