Дъщерното сдружение на марката Renault – румънската Dacia отхвърля двугоривните версии на своите модели на пазара във Великобритания. Мярката е временна, като ще бъде засегнат Sandero и Duster, споделиха говорители на фирмата.

Поводът за спирането на Bi-Fuel модели е оскъдицата на пропан-бутан, която става все по-голяма през годините. Отбелязва се, че във Великобритания броят на пунктовете за зареждане с този тип гориво е спаднал от 1400 до 368. В този момент пък цените на газа са се вдигнали, което намалява икономическата изгода от употребата на пропан в сравнение с други горива.

Становището на марката Dacia, на практика, оставя британския пазар без никакви нови автомобили с двугоривни двигатели. Специалистите установяват, че Sandero Bi-Fuel е модел, който се отличава с много нисък разход и това го прави особено известен в страната. Скоро бе проведен опит, който разкри, че хечбекът може да измине 1450 км, когато е напълно зареден, а това го прави превъзходен избор за дълги пътувания.

Оскъдицата на пропан-бутан създава проблеми на Dacia - dacia1

На Стария континент пък марката все още предлага моделът Bi-Fuel вариант на Sandero, Sandero Stepway, Jogger и Duster като по-евтини за употреба алтернативи на гамата  бензинови и дизелови двигатели. Всички модели от това семейство Bi-Fuel са съоръжени с 1.0 TCe трицилиндров двигател с турбокомпресор, който е възможно да работи както на бензин, така и на пропан-бутан. Този същият мотор се дава на Renault Clio и Captur.

Когато действа на LPG, двигателят стига до 100 к.с и 170 Нм, което е малко повече отколкото при работата на бензин. Мощността се предоставя към предните колела чрез 6-степенна ръчна скоростна кутия.

Абонирай се
Уведомете за
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари

Подобни публикации