От Ford признаха, че електрическият Mustang Mach-E вече не генерира печалбите, които се очакват от него. Причината е, че разходите за суровини нарастват все повече и повече.

„Очакваме това да се отрази на резултатите на Ford като цяло и да се превърне в сериозен проблем за нас“, призна финансовият директор на компанията Джон Лоулър.

Производството на електромобила струва с 25 000 долара повече в сравнение с Edge – автомобил с двигател с вътрешно горене, който може да се сравни по характеристики и габарити с Mustang Mach-E.

Така инженерите на Ford се принуждават да направят промени в движение, които да направят колата по-рентабилна.

Идеята на Ford е до 2026 година да започне да произвежда 2 милиона електрически автомобила на година. Заради това американската компания харчи 50 милиарда долара, за да може да разшири гамата си от превозни средства, които се задвижват чрез ток.

За да се случи това на практика обаче колите с двигатели с вътрешно горене трябва да се продават много успешно.

„Нашата идея е да почнем да печелим от електромобилите, като в същото време помогнем на планетата да стане по-чиста. За момента обаче производството им може да се гарантира само ако продаваме успешно автомобилите с двигатели с вътрешно горене“, споделя още Лоулър.

В началото на 2022 година се наложи цената на Mustang Mach-E да бъде увеличена, за да могат да се компенсират по-големите разходи, които се правят за суровини.

Моделът Standard Range RWD Select, който се води базов, вече струва с 1000 долара повече, отколкото доскоро. А цените на версиите със задно предаване – Extended Range California Route 1 и Premium са още по-високи, моделите са повишили цените си съответно с 2375 и 2500 долара.

Имаше план цените да скочат още веднъж и през април, но компанията се отказа от това решение, тъй като сметна, че може да доведе до отлив от продажби.

Американците се надяват през август да почнат да приемат повече поръчки за актуализирания Mustang Mach-E, като дотогава той ще бъде модернизиран и подобрен. Очаква се да получи система за локатор на зареждането, която е идентична с тази на пикапа F-150 Lightning.

Генералният директор на Ford Джим Фарли пък смята, че скоро ще започне епоха на „ценови войни“ заради електромобилите. Според него средната стойност на електрически автомобил може да спадне до 25 000 долара. Това ще се случи благодарение на появата на нов тип батерии. Те ще използват материали като никел и кобалт, които ще излизат по-евтино. Също така се очаква и времето за сглобяването на електромобил да стане по-кратко, а това също ще спести средства.

Според Фарли в Китай въпросната „ценова война“ вече съществува. Именно в многолюдната азиатска страна се продават около половината електромобили в света. А моделът Wuling, който е най-популярен там, се продава за около 8000 долара – сума, която определено подбива пазара.

Абонирай се
Уведомете за
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари

Подобни публикации