Заводът на Ford в германския град Саарилус може да бъде закрит. Бъдещето му е под сериозен въпрос, а причината е, че има проблеми с доставките.

Именно в този завод се произвежда Ford Focus и по-мощната му версия ST.

В сравнение с VW Golf, Focus винаги се е продавал по-слабо на Стария континент,  но въпреки това имаше няколко много добри години, в които продажбите бяха повече от задоволителни.

В последно време обаче се забелязва значителен спад в интереса на потребителите. През 2022 година търсенето е спаднало с над 28 процента в сравнение с миналата година – през май са продадени 27 151 по-малко бройки в сравнение със същия месец през 2021 г.

За съжаление тази тенденция се очаква да продължи и в следващите месеци. Директорът по производствените въпроси на завода Маркус Тал заяви, че производството ще бъде доста намалено през летните месеци, особено през август.

Друг проблем е, че Ford предвижда да прави насърчаване на електрификацията в своите заводи, но конкретно този в Саарилус не влиза в плана.

Иначе предвижданите инвестиции на американската компания в европейските заводи се очаква да бъдат в размер на внушителните 2 милиарда долара.

Голяма част от инвестицията е предвидена за завода в Кьолн, по предварителни данни. Също солидна част от парите ще отидат в предприятието в румънския град Крайова. Там се подготвят сериозни промени, свързани с производството на изцяло електрически автомобили за европейския пазар.

Така заводът в Саарилус остава в периферията на плановете на Ford и бъдещето му е заложено на карта. Очаква се окончателно решение да се вземе до края на лятото.

Иначе предприятието има богата история. То е създадено през 1970 година  и както вече споменахме, там се произвеждат Ford Focus и ST – неговият по-мощен вариант.

В момента в завода работят над 6000 души, които са сериозно притеснени, че ако заводът затвори ще останат без препитание.

Проблемите свързани с доставките обаче са сериозни и това може да принуди шефовете да затворят. Сроковете за доставка са твърди дълги, а често недостигът на части прави ремонта на една кола труден, дори невъзможен. Възможно е за липсваща част, която трябва да се постави в автомобила, да се чака една година.

Всъщност, най-генералният проблем е липсата на части за сглобяване на мултимедийните системи SYNC 4. Именно тази липса води до забавянето на доставките. Системите се сглобяват в Украйна, която в момента, както знаем, води война с Русия и положението в страната е повече от сериозно. Още по-лошото е, че скорошен изход от военния конфликт не се вижда, затова и заводът на Ford e много вероятно да не издържи и да затвори.

Иначе Ford Focus се произвежда от 1998 година насам в четири последователни поколения. Той наследява Ford Escort, който е на пазара от далечната 1968 година. Идеята на този тип автомобили е да са достъпни, здрави, стабилни и да са предназначени за масовия потребител. Първото поколение на Ford Focus стана автомобил №1 на Европа през 1999 година. Доста години след това моделите се продаваха добре, но ето че сега доста буксуват и бъдещето им е под сериозен въпрос.

Абонирай се
Уведомете за
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари

Подобни публикации