Бившият състезател Андрю Мидеке върна в първоначалното му състояние култовия състезателен седан Mercedes-Benz 190 E 2.3-16. Автомобилът има забележителна история, като е свързан с две легендарни личности от Формула 1 – австрийския пилот и сегашен консултант на Red Bull Racing – Хелмут Марко, и световния шампион от 1967 г. Дени Хълм.

През 1986 г. седанът Mercedes-Benz 190 E 2.3-16 е подготвен за състезание от тима на Хелмут Марко – RSM Marko. Отборът закарва колата в Австралия, където участва в легендарната надпревара „Батърст 1000“. Машината е управлявана от бившият светоен шампион във Формула 1 Дени Хълм и от олимпийския шампион по ски Франц Кламер, а състезанието се провежда на пистата пистата Маунт Панорама, където вчера беше 59-ото издание на „1000 км на Батърст“, което местните простичко наричат „Великото състезание“.

След това колата е върната в Нов Южен Уелс, където е купена от местния пилот Фил Уод. Той участва активно в състезания с нея, като дори през 1990 г. печели едно от тях. След това седанът е подготвен за участие в австралийския туринг шампионат за автомобили с обем на двигателя до 2 литра, но сменя собственика си и се озовава в САЩ.

Двигателят на 190 Е 2.3-16 е доработен от екип на компанията Cosworth за лансирането на модела. Моторът получава нова глава на блока и развива 185 к.с. и 235 Нм. Преработени са салона и кормилното управление, както и системата за поддържане на постоянен пътен просвет на задната част (Self-Leveling Suspension). Увеличен е резервоарът и е поставен нов дииференциал с повишено триене.

През 2012 г. този Mercedes-Benz 190 E 2.3-16 се връща в Австралия, където попада в ръцете на Андри Мидеке. Австралиецът изцяло реставрира седана, като връща старата му ходовата част и двигателя. Възстановеният автомобил е посветен на 125-годишнината от дебюта на Mercedes-Benz в моторните спортове.

Абонирай се
Уведомете за
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари

Подобни публикации