Малко модели в света на редките и лимитирани автомобили са толкова интересни, колкото Alfa Romeo Navajo. Необичайният космически дизайн на автомобила е дело на Bertone. Дебютът на този „извънземен“ суперавтомобил е на автосалона в Женева през 1976г.

Производството на Alfa Romeo 33 Stradale завършва през 1969 г. Редкият спортен автомобил (от които са направени едва 18 броя), слага край на ерата на един от най-запомнящите се дизайнерски езици на Alfa Romeo. Забележимо различно изглеждащи (макар и емблематични сами по себе си) превозни средства като GTV и Montreal пристигат през 70-те години на миналия век и заменят заобления профил на 33 Stradale (и още много други), за по-ъглов и ръбат вид.

Дълго след края на производството на 33 Stradale, Нучио Бертоне се сдобива с шасито (по-конкретно № 750.33.11) и насочва стила в странна нова посока. Концепцията Navajo получава уникална по рода си визия, вдъхновена по-скоро от бъдещето на Alfa, отколкото славното минало на марката.

Бертоне представя на публиката на автосалона в Женева завършената концепция Navajo, която е с удължена основа и каросерия изработена предимно от фибростъкло. Кабината е преработена и вече в нея могат да се поберат още двама пътници, а зад тях е разположен 2,0-литровия V8 агрегат, който разполага с 230 к.с. Острият и ръбат външен вид на автомобила, голямото задно крило, скритите фарове и оранжевите акценти, дават на Navajo уникална футуристична визия.

За съжаление, Bertone е създал само един екземпляр от модела (както повечето концепции от тази ера). Носят се слухове, че цената на това бижу е достигала близо 3 милиона, но не е ясно, дали някога изобщо е била продадена. Независимо от това, Alfa Romeo 33 Navajo от Bertone остава интересен поглед върху това, което можеше да бъде.

Абонирай се
Уведомете за
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари

Подобни публикации