Peugeot са марка, която в последните две десетилетия се слави най-вече с градските си автомобили. От 206 насам компактното Peugeot е най-добре продаваният им автомобил, при това – напълно заслужено. Хубав дизайн, прекрасна моторизация в лицето на HDi двигателите – тези плюсове винаги са изкарвали моделите от втора серия на Пежо с едни гърди напред.

Градовете обаче се променят, а с тях – и изискванията на потребителите. „Дизел“ вече не е толкова модерна дума, а бонусите, които може да даде един електрически автомобил – привлекателни. Именно поради тази причина Peugeot са решили да направят електрическа версия на компактната си градска кола – 208. Карахме е208 в Испания, където Пежо ни показаха тяхната визия за модерен малък градски автомобил.

Като строиш къща, най-важното нещо са основите. Когато произвеждаш кола базата също е много важна – и точно тук е може би най-силния коз на Peugeot.

208 е поразително красива за малък автомобил. LED дневните светлини, наподобяващи саблезъб тигър, елегантните минималистични стопове, облата задна броня. По колата няма почти никакви промени спрямо бензиновата версия, и не са и необходими. Електрическото 208 обръща глави, и изглежда изключително модерно. Сините детайли по емблемата и решетката са изключително стилни, а именно те издават, че колата не ползва двигател с вътрешно горене.

Интериорът е изключително авангарден за кола от този клас. Познатият от други модели малък, ромбовиден волан и триизмерно дигитално табло са намерили място тук, а пластмасовите детайли са с карбонова щампа. Някои могат да намеря този дизайн за претрупан – аз го намирам за изключително младежки и напълно в духа на колата. Голям тъч екран командва повечето функции, като има доста богато опционално оборудване. Навигацията е удобна за употреба а има Apple CarPlay и Android Auto за тези, които все пак предпочитат телефоните си. Седалките са полукожени, удобни и дори осигуряват лека странична опора.

Но стига общи приказки – това все пак е електрическа кола! Напълно в реда на нещата е да бъде модерна, младежка и технологична. Peugeot възлагат големи надежди за е-208, като очакват продажбите му да бъдат 27% от всички продадени 208. На пръв поглед не звучи много, но нека не забравяме – говорим за автомобил, който ще се продава най-вече в урбанизирана Европа, където купувачите рядко имат гараж, за да зареждат спокойно когато поискат колата си. Идеята е да се запази познатото усещане на компактен автомобил, за да бъде прехода към електричество най-лесен за потребителите. В интерес на истината – точно това е постигнато.

Колата няма кой знае каква тяга, която да те удари във врата, но за сметка на това дава уверено ускорение моментално. Мощността е 136 к.с, които в случая ускоряват малкото лъвче до 100 за 8.1 секунди, ала впечатляващата цифра е другаде – от 0 до 50 км/ч се постигат за 2.8 секунди. Искате да задминете някоя кола, за да се престроите в другата лента? Готово. Искате да се включите в движението, излизайки от пряка без предимство? Готово. Пъргавостта и лекотата, с която е-208 танцува в градското движение е впечатляваща.

Автономията (тази така важна автономия!) на колата според WLTP цикъла е 340 км. Моите впечатления бяха силно положителни в тази насока – взех колата с оставащ пробег 220 км. Колкото километра минех – с толкова падаше и оставащия пробег на бордкомпютъра. Като го напиша звучи толкова нормално, но на практика често нещата не се получават точно така. Е-208 е отличник по този показател. Теглото също е запазено (относително) приемливо, и тежи малко над 1400кг. Да, за кола с този размер – не е малко, но при шофиране не напомнят за себе си.

Peugeot са направили уверена стъпка с е-208, без да рискуват излишно. Колата има всички необходими плюсове, за да може да бъде един добър избор дори за хора, които не са обмисляли да оставят двигателя с вътрешно горене в миналото. Стига да харесвате наперения дизайн, е-208 е градска електрическа играчка, която не разочарова.

Томислав Миладинов, BBC TopGear България

Оценка 8/10

За
Страхотен дизайн, смели решения, качествени материали

Против
Винаги искаме още пробег, винаги.

Абонирай се
Уведомете за
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари

Подобни публикации