Съвместното предприятие на Renault и Geely показа някои обещаващи алтернативни технологии за задвижване по време на автомобилното изложение IAA в Мюнхен.
На фона на глобалното забавяне на темпото при изцяло електрическите автомобили (BEV), Renault и китайският автомобилен гигант Geely решиха, че е добра идея да обединят усилия и да започнат да проучват алтернативни варианти за задвижване.
Статор от аморфно желязо
Статорът е неподвижната част на електродвигателя, през която преминава целият електрически ток. Токът, протичащ през медните намотки, индуцира магнитно поле в стоманата, която ги държи. Тази част никога не се изработва чрез леене, а обикновено се формира от пакет стоманени пластини с дебелина от 0,20 до 0,25 мм. Horse Powertrain е разработила метод за производството им с дебелина от едва 0,02 мм.
Предимството на по-тънките пластини е, че електрическият ток, индуциран в тялото на статора, циркулира във всяка от тях, което води до загуби от вихрови токове и повишена температура. Колкото по-тънки са пластините, толкова по-ниски са загубите и отделената топлина.
Но това не е всичко – изключително тънките пластини на Horse Powertrain са изработени от аморфна стомана (известна още като „метално стъкло“). Тя има некристална, хаотична атомна структура, която води до значително по-ниски загуби в желязото и по-висока магнитна пропускливост – и двете характеристики са ключови за ефективността. Компанията твърди, че нейният аморфен двигател намалява загубите в желязото с над 50%, постигайки най-високата в автомобилната индустрия ефективност на двигателя от 98,2%. Ползите от тази технология са известни отдавна, но разработването на търговски изгоден производствен процес досега беше пречка. От Horse Powertrain заявяват, че са намерили работещ процес, който включва нагряване на стоманата до екстремни температури и последващо много бързо охлаждане.
Високоефективен GaN генератор
От Horse Powertrain са установили, че чрез използването на силов модул от галиев нитрид (GaN) могат да намалят размерите на своя генератор за удължаване на пробега. Тази технология позволява свръхвисока скорост на превключване и има по-добри термични характеристики в сравнение с традиционните силициеви чипове. По-доброто разсейване на топлината също така помага на генератора да работи в температурен диапазон от -40 до 110 градуса по Целзий. Генераторът може да произвежда 67 к.с. при 4500 об/мин с ефективност от 95%.
По-малки двигатели с по-висока ефективност и свръхефективен генератор. Остава да се надяваме, че тези интересни технологии ще достигнат до серийни автомобили. Вероятно ще ги видим първо в модели на Volvo или Polestar, които са част от портфолиото на Geely.
Последвайте ни в Google NewsПредишна/Следваща новина

