Сегментът на пикапите със среден размер е по-конкурентен от всякога. Toyota, Nissan, Jeep, Ford, Chevrolet и GMC вече предлагат свои модели, а Ram също подготвя такъв. Сега на хоризонта се задава и нов претендент. Напълно възможно е през 2030 г. по офроуд пътеките да срещнете и пикап на Hyundai.
Преди конференцията си за инвеститори за 2025 г. Hyundai официално обяви, че разработва пикап със среден размер за американския пазар, който трябва да се появи до 2030 г. Въпреки че корейският производител вече има опит в компактния клас със Santa Cruz, създаването на модел, който да се конкурира директно с Toyota Tacoma, Chevrolet Colorado и Ford Ranger, е съвсем различно предизвикателство. В този сегмент почти всички автомобили са с конструкция с рама, капацитетът им за теглене съперничи на по-стари пълноразмерни пикапи, а офроуд възможностите са задължителни. Ако новият модел следва нормите на класа си, това може да бъде първият автомобил на Hyundai за САЩ с рама, който не е влекач.
Заради специфичното вносно мито върху лекотоварни камиони в САЩ, Hyundai най-вероятно ще произвежда новия си пикап в Северна Америка. Макар конкретен завод да не е потвърден, не би било изненада, ако той бъде сглобяван в новия „Метаплант“ на компанията в Джорджия. Автомобилният производител заяви, че заводът в Джорджия „се очаква да произвежда микс от 10 хибридни и електрически модела“. Като се има предвид, че Toyota Tacoma вече предлага хибридно задвижване, изглежда логично Hyundai да разработи такова и за своя конкурент.
Нова гама електрически автомобили с удължен пробег
Hyundai планира да пусне и гама от електрически автомобили с удължен пробег (EREV). Това са превозни средства, които се движат предимно на електричество, но разполагат с двигатели с вътрешно горене, които служат като генератори за изминаване на по-големи разстояния. Компанията обяви комбиниран пробег от над 960 км, въпреки че стратегията за батериите звучи по-различно от тази при модели като Ram 1500 REV. В официалното изявление се посочва, че подходът на Hyundai използва собствени високопроизводителни батерии, които постигат пълната мощност на електрическото задвижване с по-малко от половината капацитет. Това подобрява достъпността, като същевременно запазва пробега и премахва притесненията на шофьорите.
Използването на по-малки батерии е интересно решение, тъй като много юрисдикции с мандати за електрически автомобили имат строги правила за пробега на ток, за да може даден модел да получи екологични кредити. Канада например изисква плъгин хибридите и електромобилите с удължен пробег да могат да изминат поне 80 км само на електричество, а наскоро въведеният стандарт Euro 6e-bis в Европа е още по-строг към съотношението на пробег на ток спрямо общия.
Хибриден Genesis и още N модели
Традиционните хибриди, които могат да задвижват колелата си чрез двигател с вътрешно горене, също остават в плановете. Първият хибриден модел на Genesis все още е предвиден за 2026 г. Като се има предвид, че модели като SUV-то GV80 са привлекателни, но и жадни за гориво, повишаването на ефективността е точно това, от което се нуждае луксозното подразделение.
Hyundai също така планира да разшири гамата си от спортни N автомобили. В момента тя включва i20 N, i30 N, Elantra N, както и електрическите Ioniq 5 N и Ioniq 6 N. Плановете са до 2030 г. моделите да станат „повече от седем“, което означава, че можем да очакваме поне още два спортни автомобила от марката през следващите пет години. Възможно е един от тях да бъде серийна версия на концепта N Vision 74.
Последвайте ни в Google NewsПредишна/Следваща новина

