Kia K4 с европейска спецификация, пълният хибрид идва през 2026 г.

Kia официално представи Kia K4 в Европа – нов смел хечбек, който размива границата между C и D сегмента. Създаден около дизайнерската философия на марката „Opposites United“, моделът K4 съчетава отличителен външен вид с голямо вътрешно пространство, премиум функции и модерни технологии, за да отговори на изискванията на съвременните шофьори.

Динамичен дизайн и просторен интериор

Модел 2025 г. на Kia K4 прави силно впечатление със своите атлетични пропорции и агресивен стил. С дължина от 4440 мм и широчина 1850 мм, автомобилът има внушително присъствие на пътя. Вътре пътниците се възползват от водещо в класа си пространство за краката на задните седалки (964 мм) и впечатляващо място за главите (973 мм), което осигурява комфорт при дълги пътувания. Зад задните седалки багажникът предлага обем от 438 литра, осигурявайки практичност за всичко – от пренасяне на багаж до пътувания през уикенда.

Основните акценти в дизайна включват:

  • Отличителна „плаваща“ линия на покрива, която се слива със задната врата
  • Светлинен подпис „Star Map“, вдъхновен от модела EV9
  • Скрити дръжки на задните врати, интегрирани в C-колоната
  • Ексклузивен цвят на екстериора Sparkling Yellow

За тези, които търсят по-спортно излъчване, нивото на оборудване K4 GT-Line предлага 17- или 18-инчови алуминиеви джанти, акценти в черен гланц, странични прагове, лайсни на калниците и трилъчев волан с пера за смяна на предавките.

Задвижване за всеки вкус

Ангажиментът на Kia към електрическия транспорт продължава с K4, като за европейските клиенти се предлагат пет варианта на задвижване. Два от тях са електрифицирани, което съответства на дългосрочната стратегия на марката за устойчивост.

  • 1.0 T-GDI бензинов двигател (115 к.с.) с шестстепенна ръчна скоростна кутия или опционален „мек хибрид“ със седемстепенна автоматична трансмисия с двоен съединител
  • 1.6 T-GDI бензинов двигател (150/180 к.с.), съчетан със седемстепенна автоматична трансмисия с двоен съединител
  • Пълна хибридна версия, която ще се появи през 2026 г., за да разшири допълнително гамата

Това разнообразие гарантира, че K4 е подготвен както за градски пътувания, така и за по-дълги пътешествия.

Високотехнологичен интериор и свързаност

Отвътре хечбекът Kia K4 предлага един от най-модерните цифрови кокпити в своя клас. Панорамен дисплей обединява 12,3-инчово приборно табло, 5,3-инчов дисплей за климатичната система и 12,3-инчов екран на инфоразвлекателната система, работеща със системата Connected Car Navigation Cockpit (ccNC) на Kia. Стандартните функции включват безжични Apple CarPlay® и Android Auto™, като при по-високите нива на оборудване се предлага и безжично зареждане.

Други акценти включват:

  • Премиум аудиосистема Harman Kardon®
  • Отопляеми и вентилирани предни седалки с тапицерия от кожа на био основа
  • Kia Digital Key 2.0 с ултрашироколентова технология
  • Актуализации по въздуха, стрийминг на музика, Wi-Fi точка за достъп и гласов асистент с изкуствен интелект

Модерни системи за безопасност

Безопасността е ключов елемент в Kia K4, като стандартно се предлага пълен набор от модерни системи за подпомагане на водача (ADAS).

  • Системата за следене на мъртвата зона (BVM) показва видео в реално време при активиране на мигача
  • Асистентът за избягване на сблъсък в мъртвата зона (BCA) използва радарни сензори в задната броня, за да предотврати инциденти при смяна на лентата
  • Интелигентният круиз контрол 2 (SCC2) адаптира скоростта и може да спре автомобила при спешни случаи
  • Асистентът за шофиране по магистрала 2.0 (HDA 2.0) поддържа дистанция, позиция в лентата и подпомага безопасната смяна на ленти
  • Системата за избягване на сблъсък при напречен трафик отзад (RCCA) предупреждава за приближаващи превозни средства и може да задейства спирачките автоматично
  • Системата за панорамен обзор (SVM) предлага 360-градусов композитен изглед за улесняване на паркирането
  • Асистентът за избягване на челен сблъсък 2 (FCA2) разпознава автомобили, пешеходци и велосипедисти, за да предотврати или намали последствията от челни удари

Последвайте ни в Google News

Глория Първанова

Копирайтър и журналист

Прочети още
Предишна/Следваща новина

Подобни публикации