Coles обявява нови цели за устойчивост и борба с обезлесяването

Ангажимент за опазване на горите

За финансовата 2025 г. австралийската верига супермаркети Coles си е поставила цел за опазване на горите, земите и селското стопанство (FLAG), одобрена от инициативата Science Based Targets (SBTi). Тази цел включва и ангажимент за спиране на обезлесяването.

В доклада на компанията се посочва, че всички продукти от дървесина, целулоза и хартия със собствена марка Coles произхождат от горски насаждения, сертифицирани по схемите на Програмата за одобряване на горски сертификати (PEFC) или Съвета за стопанисване на горите (FSC), или са изработени от рециклирани влакна от потребителски отпадъци.

Компанията работи активно и по въпроса с палмовото масло. В партньорство с Rainforest Alliance, Coles е започнала да картографира веригата си на доставки на палмово масло за продуктите със собствена марка, за да оцени рисковете от обезлесяване. Към момента 95% от нехранителните продукти със собствена марка Coles са сертифицирани от Кръглата маса за устойчиво палмово масло (RSPO). За да подпомогне останалите 5%, компанията закупува кредити по системата „book and claim“ на RSPO, които подкрепят дребните фермери.

Намаляване на отпадъците и дарения на храна

Намаляването на отпадъците е друг основен приоритет в програмата на Coles за кръгова икономика. От 2021 г. насам от опаковките на продуктите със собствена марка са премахнати над 600 милиона пластмасови елемента. През 2024 г. 88% от общите твърди отпадъци на търговеца са били отклонени от сметищата.

Над 19 655 тона непродадена, но годна за консумация храна, са дарени на организациите SecondBite и Foodbank, което е помогнало за осигуряването на повече от 39,1 милиона ястия. Компанията е дарила още 18 960 тона храна на фермери, приюти за животни и зоологически градини, а 29 205 тона негодна за консумация храна са преработени в компост. В допълнение, 5796 тона излишен хляб са превърнати във фураж и храна за домашни любимци чрез партньорство с Goodman Fielder.

Преминаване към електрически транспорт

Въвеждането на електрически превозни средства от Coles показва как логистиката в големите търговски вериги може да се насочи към по-чисти и по-ефективни операции. От тежкотоварни електрически камиони до микробуси за доставка, задвижвани от електричество, компанията намалява разхода на гориво и вредните емисии по цялата си верига на доставки. Тези действия са част от по-широкия ангажимент на Coles за декарбонизация и изграждане на по-устойчива хранителна система в Австралия.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Прочети още
Предишна/Следваща новина

Подобни публикации