Mercedes-Maybach SL680: Фокус върху водача

С по-меко окачване, но с дръзка визия, Maybach предлага поглед към луксозната страна на живота

За тези, чиито представи за лукс се изчерпват с покупки от скъп бутик, а не с имоти на брега на океана, е трудно да си представят свят, в който стандартният Mercedes-AMG SL63 не е достатъчно престижен. Той разполага с регулируем централен екран, масажиращи седалки и система Airscarf. Какво повече е нужно – детайли от розово злато и монограми по предния капак? Според Mercedes-Maybach отговорът е „да“, нужни са точно тези неща и още много.

Най-новото попълнение в гамата от луксозни двуцветни автомобили на марката е Mercedes-Maybach SL680 модел 2026 г., който предлага всичко, за което не сме подозирали, че липсва в SL63. Решението за добавяне на двуместен спортен автомобил към гамата от лимузини с удължено междуосие изглежда изненадващо. Марката Maybach традиционно се свързва с превоз на високопоставени лица с шофьор, което прави SL неочакван избор. Даниел Лескоу, ръководител на Mercedes-Maybach, заяви, че решението за създаване на автомобил, по-подходящ за самостоятелно шофиране, е дошло директно от обратната връзка с клиентите.

Лукс вместо агресия

В този случай Maybach е укротил спортния характер на AMG SL с по-меко окачване, повече шумоизолация и пренастроени режими на работа, като същевременно е подсилил визуалното въздействие с двуцветни схеми и специфични за марката дизайнерски елементи. Задвижването остава непроменено спрямо SL63 – 4.0-литров V8 двигател с две турбини, който генерира 585 к.с. и 800 Нм въртящ момент. Мощността се предава към четирите колела чрез деветстепенна автоматична трансмисия, а автомобилът разполага и с управление на четирите колела. Режимите на шофиране и настройките на шасито обаче са уникални за Maybach и предлагат по-комфортно возене с по-малък акцент върху високите скорости в завоите.

Докато стандартните AMG SL модели имат агресивен стил, Maybach SL запазва мускулестите си пропорции, но вече е по-малко склонен да губи самообладание. Макар общата форма на каросерията да не се различава драстично от тази на SL63, автомобилът придобива собствена индивидуалност чрез уникална предна част и специфични 21-инчови ковани джанти.

Дизайн с монограми

Предната решетка на стандартния SL е заменена с такава с деликатни вертикални ламели, характерни за Maybach. В долната част на бронята е разположена мрежа, съставена от преплетени лога на марката – мотив, който се повтаря в целия автомобил. От текстилния покрив до опционалния принт върху предния капак, усещането в Maybach SL е сякаш управлявате скъпа дизайнерска чанта на колела. Дори малки детайли, като медните корпуси на LED фаровете и хромираните емблеми отстрани, не оставят съмнение, че това е Maybach.

Дебютните версии на модела се предлагат в две готови спецификации от серията Monogram. И при двете интериорът е изпълнен с бяла напа кожа и пухкави бели стелки. Едва ли има по-ярък символ на финансово благополучие от бели стелки в автомобил. В купето малките задни седалки на SL са премахнати в полза на покрито с кожа багажно отделение. Предните седалки остават на същото място, но са по-меки и с допълнителна подплата, което се усеща осезаемо, особено по пътищата около Ибиса, Испания.

Усещане зад волана

Режимите на шофиране също са ориентирани към комфорта, с по-лека обратна връзка от волана и дори леко забавяне в реакцията на газта, но само в режим Maybach. В режим Sport адаптивните амортисьори се втвърдяват, управлението става по-директно, а двигателят реагира мигновено. Въпреки това от Maybach твърдят, че дори режимът Sport на SL680 е по-мек от режим Comfort в SL63. Тези промени, заедно с допълнителното тегло от шумоизолацията, вероятно ще добавят близо секунда към ускорението, като очакванията са спринтът от 0 до 100 км/ч да отнема около 4 секунди.

Има аспекти, в които омекотеният SL се представя по-добре. В индивидуалния режим, комбиниращ отзивчивостта на двигателя от Sport с комфортното окачване от Maybach, SL680 се движи плавно в завоите без нервността на своите по-спортни конкуренти. Удоволствието да се движиш бързо, без да усещаш всяка неравност по пътя, е почти забравено. Това е истински лукс, особено за пътника до водача, за когото твърдото возене е още по-неприятно.

Разбира се, има и недостатъци. Основният е цената, която е значително по-висока от тази на SL63. Остава и въпросът дали промените са достатъчни, за да оправдаят емблемата Maybach. Комфортното возене е голям плюс, но дали един по-бляскав преден капак и по-меки пружини са достатъчни? В някои отношения купувачът получава по-малко за повече пари – без задни седалки и с по-скромни динамични показатели. Удобства като системата Airscarf, масажиращите седалки и сгъваемият покрив са отлични, но нито едно от тях не е ексклузивно за Maybach. Това кара човек да се замисли дали заможният купувач не би предпочел върховия SL63 S E Performance plug-in хибрид.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации