С пробег от 430 км електрическият SUV ще се конкурира с модели като Skoda Enyaq и Hyundai Ioniq 5
Китайският автомобилен гигант Geely официално стъпи на пазара във Великобритания с първия си модел под собствената си марка. Електрическият SUV Geely EX5 се предлага с конкурентна начална цена от 31 990 паунда, а доставките са планирани за края на октомври.
Въпреки че емблемата на Geely не е позната по британските пътища, компанията вече е основен играч в страната чрез собствеността си върху марки като Volvo, Polestar, Lotus и LEVC – производителят на лондонските електрически таксита. Първоначално е било предвидено моделът да се предлага под името LEVC, но представянето на EX5 под марката Geely бележи важен етап в европейската експанзия на автомобилния производител.
Подобно на други китайски SUV модели от среден клас, Geely EX5 се цели директно в Tesla Model Y. Автомобилът дебютира с една опция за задвижване: предно разположен електромотор с мощност 218 к.с., съчетан с батерия с капацитет 60,2 кВтч. Официалният пробег е 430 км, ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6,9 секунди, а бързото зареждане с мощност 100 кВт позволява батерията да се зареди от 30 до 80 процента за около 20 минути.
Гамата започва с богато оборудваното ниво SE на цена от 31 990 паунда, което включва 18-инчови алуминиеви джанти, система от камери с 360-градусов обзор, отопляеми седалки и волан, както и централен сензорен екран с диагонал 15,4 инча. Най-високото ниво на оборудване Max струва 36 990 паунда и добавя панорамен покрив, масажиращи предни седалки и head-up дисплей. Всеки EX5, продаден във Великобритания, ще включва и премиум домашна зарядна станция Andersen A3.
От Geely заявиха, че са работили съвместно с Lotus Engineering за настройката на EX5 спрямо британските пътища и стила на шофиране. Резултатите от тези усилия обаче няма да са налични в първоначално предлагания модел. Вместо това изглежда, че Великобритания получава версията с австралийски спецификации, а специфичните за страната настройки ще бъдат приложени при бъдещи актуализации.
Марката също така изгражда собствена дистрибуторска мрежа в Обединеното кралство и си сътрудничи с изследователския център Thatcham, за да гарантира наличността на части и да поддържа конкурентни застрахователни разходи – проблем, с който се сблъскват други нови китайски производители.
Последвайте ни в Google NewsПредишна/Следваща

