Според компаниите този технологичен пробив допринася за създаването на по-устойчива и кръгова верига на доставки в автомобилната индустрия.
Химическата компания Dow и италианската фирма за рециклиране Gruppo Fiori обявиха, че са разработили иновативен метод за рециклиране на полиуретанова пяна от автомобили, който променя досегашните практики. Новината беше съобщена в прессъобщение от 3 септември.
Предизвикателството с рециклирането досега
Един типичен автомобил съдържа около 28 кг полиуретанова пяна, като между 10 и 15 кг от нея се намират в седалките. До момента рециклирането на този материал изискваше пълен демонтаж на превозното средство, за да може пяната да бъде извлечена.
Новият процес, разработен от Dow и Gruppo Fiori, позволява извличането на чиста пяна, готова за химическо рециклиране, без скъпия и трудоемък етап на разглобяване. След това възстановеният материал може да се използва за производството на нови продукти.
В подкрепа на кръговата икономика
Партньорството между двете компании беше официализирано миналата година с цел създаване на по-устойчиви решения за рециклиране на автомобилни части и материали. Постигнатият напредък дава сериозен тласък за бъдещото индустриално приложение на технологията.
Естер Кинтания, глобален маркетинг директор за направление MobilityScience в Dow Polyurethanes, заяви, че сътрудничеството е от съществено значение за изграждането на затворена верига на доставки в автомобилната индустрия.
Новият процес има за цел също да подпомогне производителите да отговорят на предложените от Европейския съюз правила за ограничаване на отпадъците от излезли от употреба превозни средства. Тези регулации ще изискват по-високо съдържание на рециклирани материали в новите автомобили.
Кинтания добави, че по-устойчивите методи за рециклиране ще помогнат на автомобилните производители да постигнат собствените си цели за устойчивост, без да се жертват функционалните предимства на полиуретана.
Мауро Грото, президент на Italmetalli (компания от Gruppo Fiori), коментира, че по този начин те могат да възстановят стойността на отпадъците и да я споделят с цялата индустрия.
Последвайте ни в Google NewsПредишна/Следваща


Подобни публикации

Renault 4 E-Tech вече се предлага и като компактен електрически ван

BYD атакува Япония със Sealion 6, първият си plug-in хибрид за пазара от януари 2026 г.

Електрическият мотоциклет на Ducati тества батериите на бъдещето
