Stellantis, в партньорство със Saft (дъщерно дружество на TotalEnergies), представи революционен прототип, оборудван с технологията IBIS. Това е френски съвместен изследователски проект, чиято цел е разработването на по-ефективна, устойчива и рентабилна система за съхранение и преобразуване на електрическа енергия.
С началото на реалните пътни тестове този етап бележи значителен скок напред в развитието на електрическото задвижване както за превозни средства, така и за стационарни енергийни приложения.
Първият напълно функциониращ автомобил, оборудван с IBIS, е новият Peugeot E-3008, изграден върху платформата STLA Medium. Прототипът е резултат от години на проектиране, моделиране и симулации от страна на Stellantis и Saft, с подкрепата на E2-CAD, Sherpa Engineering и водещи френски изследователски институции, включително CNRS, Université Paris-Saclay и Institut Lafayette.
От средата на 2022 г. функционира първоначален демонстрационен модел на IBIS за стационарни приложения, който е валидирал ключови технически концепции и е довел до създаването на множество патенти. Преходът към прототип за превозно средство представлява голяма крачка напред в развитието на системата.
Как работи системата
IBIS преосмисля електрическото задвижване, като вгражда функциите на инвертора и зарядното устройство директно в батерията, независимо от нейния химичен състав или приложение. Тази архитектура поддържа както променлив (AC), така и постоянен (DC) ток, като доставя електрическа енергия директно към двигателя или мрежата, като същевременно захранва 12-волтовата мрежа и спомагателните системи на автомобила.
Основни предимства
Системата подобрява енергийната ефективност с до 10% (по цикъл WLTC) и увеличава мощността с 15% (172 кВт срещу 150 кВт) при запазване на същия размер на батерията.
Намалява теглото на автомобила с около 40 кг и освобождава до 17 литра обем, което позволява по-добра аеродинамика и по-голяма гъвкавост при проектирането.
Първоначалните резултати показват 15% намаление на времето за зареждане (например от 7 на 6 часа със 7-киловатова AC зарядна станция), заедно с 10% икономия на енергия.
Технологията улеснява обслужването и подобрява потенциала за повторно използване на батериите с изтекъл експлоатационен живот в стационарни приложения, като намалява нуждата от сложно възстановяване.
Последвайте ни в Google NewsПредишна/Следваща

