Изпълнителният директор на Scout Motors, Скот Киоу, коментира състоянието на марката и как тя се справя със сложните условия в автомобилната индустрия. Киоу заяви, че Scout е подготвена за бъдеще без федерални данъчни облекчения за електрически автомобили и вярва, че моделът за директни продажби е приложим в по-голямата част от Америка, въпреки съдебните дела. Освен че потвърди базова версия на пикапа Terra и SUV модела Traveler, Киоу намекна, че бъдещ триредов модел също е логична стъпка.
Възраждането на легендарното име Scout от Volkswagen Group като американска марка за електрически автомобили се случва в сложен геополитически момент. Купувачите на автомобили са изправени пред постоянно растящи цени – проблем, усложнен от непоследователните мита на сегашната администрация, философията „Америка на първо място“ и категоричната съпротива срещу електрическите автомобили, включително премахването на държавните стимули за тяхната покупка.
Според изпълнителния директор на Scout, Скот Киоу, изглежда, че марката е предвидила голяма част от това. „Можем да оперираме в сегашната среда, защото сме подготвени от самото начало да произвеждаме в Америка, в нашия нов завод в Блайтууд, Южна Каролина“, заяви Киоу в интервю за Car and Driver. „Нашето намерение винаги е съвпадало с това, което виждаме сега от администрацията. Така че мисля, че имаме перфектно съответствие на този фронт.“
Киоу не изглежда притеснен от загубата на данъчните кредити за електрически автомобили, тъй като те никога не са били част от плановете за стартиране на марката. „Бизнес планът ни никога не е включвал стимулите“, каза той. „И има ясна причина за това. Нашите продукти ще се появят през 2027 г. и 2028 г. Винаги се е знаело, че стимулите ще изчезнат през 2032 г. Така че няма как да изградим завод с 50-годишен хоризонт, какъвто правим в Блайтууд, на базата на четиригодишен прозорец.“
Постигане на правилната цена
Въпреки това върху марката ще има сериозен материален натиск, ако Scout се надява да задържи целевата си начална цена от 60 000 долара за електрическия Traveler и пикапа Terra. Ще се предлага и плъгин хибридна версия и на двата модела. На въпрос дали рентабилността кара марката да обмисля по-опростен модел, за да постигне тази цена, Киоу отговори положително.
„Абсолютно, ще имаме базов модел. Но мисля, че това, което искаме да направим, не е да се фокусираме върху това какво липсва, а да се върнем към истинско опростяване“, заяви изпълнителният директор. „Независимо дали става въпрос за цяла предна седалка или някакъв „детокс режим“, при който не се взирате в множество екрани. Дали ще стигнем до крайности като ръчни прозорци? Не.“
Киоу също не изключва бъдещата възможност за модел със задвижване на две колела, за да се намалят разходите и сложността. „Обсъждано е. Някои от старите модели на Scout са имали задвижване на две колела, така че това е вариант“, каза той. Въпреки това, той вярва, че първоначално е по-важно да се отговори напълно на наследството на марката за здрави автомобили с висока проходимост. „Искахме да сме сигурни, че ще направим най-силното първо впечатление още от самото начало.“
Справяне със съдебните дела
Друга мярка за спестяване на разходи в плановете на Scout е продажбата на автомобили директно на потребителите, без дилърска мрежа, което спестява разходите за физически представителства и надценката на посредниците. Разбира се, дилърските асоциации не са доволни от това и са заведени няколко съдебни дела в опит да се попречи на плановете на Scout.
Киоу отхвърли въпросите по темата. „Няма да коментирам съдебни дела“, заяви той категорично. Но изглеждаше уверен в стратегията на марката. „Можем да изпълним този модел. Очевидно ще има определени щати, в които ако не искат Scout, ние няма да присъстваме. Но можем да приложим този модел в огромното мнозинство от Америка.“
Според Киоу, данните, събрани от директните продажби, могат също силно да повлияят на производствените решения, така че да се произвежда правилната комбинация от автомобили. Производството в новия завод на Scout в Южна Каролина е проектирано така, че лесно да се адаптира към всякакъв микс от продукти и задвижвания.
В момента съотношението при 130 000 потвърдени резервации отговаря на първоначалните очаквания на марката. „Грубо казано, имаме около 70 процента SUV и 30 процента пикапи“, обясни Киоу. Изборът на задвижване е с подобно разпределение, като мнозинството избира плъгин хибридния модел, а останалата една трета предпочита изцяло електрическия вариант.
Бъдещите модели на Scout
Откакто Scout обяви завръщането си, на американския пазар на пикапи се появиха значителни иновации.
През последните години пазарът на пикапи в САЩ стана свидетел на сериозни промени. Появиха се компактни модели като Ford Maverick и Hyundai Santa Cruz, Ram обяви планове за пикап със средни размери, който да се конкурира с популярни автомобили като Ford Ranger и Toyota Tacoma, а стартъпът Slate представи базов електрически пикап, целящ да заеме пазарна ниша в сегмента под 30 000 долара.
Продуктовият план на Скот Киоу, главният изпълнителен директор на Scout, е пряк отговор на голяма част от тези тенденции. Той вярва, че сегментът на големите SUV автомобили и пикапи, в който Scout ще стартира, представлява 50% от печалбите на американския пазар. Според него следващата логична стъпка за компанията би била по-голям, триредов автомобил. „Теоретично това ще бъде следващият модел, към който ще се насочим“, заяви той.
Освен това Киоу вижда потенциал за разширяване към автомобил със средни размери, който да отговаря както на потребителското търсене, така и на наследството на марката. „Напълно възможно е в бъдеще Scout да навлезе и в по-малък сегмент“, коментира той. „Ако се върнем към моделите Scout 80, това има пълен смисъл за нас“, добави Киоу, визирайки пикапа и SUV модела, които марката произвежда през 60-те години на миналия век, за да се конкурира с Jeep CJ.
Киоу обаче е по-малко убеден в предимствата на сегмента, към който се е насочил Slate. „Свръхмалките пикапи заемат едва между 1% и 3% от пазара. Така че в момента това не е печелившо. Идеята е интересна, но не там са истинските печалби. Искаме да се съсредоточим там, където има реални възможности.“
Как Scout може да подпомогне Volkswagen Group
Здравата платформа на Scout може да предложи и потенциални възможности за разширяване в рамките на по-голямата група на Volkswagen. „Може ли да се приложи към други продукти на групата? Да, възможно е. Не потвърждавам нищо, но е възможно“, каза Киоу. „Всички са наясно, че това са популярни и печеливши сегменти, които стават дори още по-търсени, така че определено има възможности. Няма какво да обявим официално, но това е потенциал, който може да се използва.“
Освен това новият американски завод на Scout може да предостави производствен капацитет и на други марки от Volkswagen Group, което е ясно предимство в днешната среда на високи мита и данъци върху вноса. „Нашият завод има потенциал да произвежда 400 000 автомобила годишно. В момента сме изградили капацитет за половината от това – около 180 000 до 200 000 автомобила Scout. Така че определено имаме възможност да разширим производството. Разполагаме с необходимата инфраструктура, включително железопътни връзки“, обясни Киоу. Той отбеляза също, че компанията наскоро е обявила допълнителна инвестиция от 300 милиона долара в Южна Каролина за създаването на „парк за доставчици“ на по-малки компоненти, който да обслужва завода.
„Очевидно има слухове, нито един от които няма да потвърдя, че някои марки от групата на VW проучват тази възможност. Така че може да се открият нови хоризонти“, каза Киоу. „Имаме ли възможност да влизаме в партньорства? Да. И имаме ли възможност да се разширяваме един ден? Разбира се.“
Последвайте ни в Google NewsПредишна/Следваща

