Audi E5 Sportback: Футуристичен електромобил с дигитални огледала и пробег до 770 км

Audi официално представи E5 Sportback – изцяло електрически автомобил, разработен в партньорство със SAIC и предназначен за китайския пазар. Моделът съчетава футуристичен дизайн, усъвършенствани дигитални системи и сериозна динамика, с което се позиционира като сериозен конкурент в премиум сегмента на електрическите превозни средства. Той ще се предлага в четири версии на цени между 235 900 и 319 900 юана (приблизително 30 000–41 000 щатски долара).

Футуристичен дизайн с дигитални огледала

E5 Sportback се отличава от традиционния автомобилен дизайн, като заменя конвенционалните странични огледала с дигитални, интегрирани в купето. Техните дисплеи поддържат усъвършенствани системи за подпомагане на водача като следене на сляпата зона (BSD), предупреждение при отваряне на врата (DOW) и предупреждение за напречен трафик отзад (RCTA). Външният вид черпи вдъхновение от емблематични концептуални модели на Audi, като съчетава заоблените арки на калниците на TT, изчистените линии на RSQ и динамичната стойка на RS6. Сред отличителните елементи са светещите пръстеновидни фарове, затворената предна решетка с вградено осветление и светещото лого на Audi.

Както предната, така и задната част разполагат с 3D светлинни ефекти, а задната част е доминирана от непрекъсната светлинна лента с близо 2000 триъгълни светодиода. Прибиращите се дръжки на вратите допълнително подчертават модерния стил на автомобила.

Премиум интериор с фокус върху дигитализацията

Вътре E5 Sportback предлага широко дигитално табло, което обединява приборния панел, мултимедийната система и дисплея за пътника в един свръхширок панел. Дисплеите на дигиталните огледала са разположени в двата края на таблото. Автомобилът е изграден върху интелигентна дигитална платформа и използва операционна система Audi OS, задвижвана от процесор Qualcomm Snapdragon 8295. Асистентът в автомобила е базиран на големия езиков модел „Douban“, което позволява воденето на контекстуални разговори и дълбока интеграция с функциите на автомобила.

Асистирано шофиране и динамика

На покрива на автомобила е разположена LiDAR система, подпомагана от 27 сензора и 11 камери, която позволява усъвършенствано асистирано шофиране както в градски условия, така и по магистрали. Системата се управлява от чип Orin-X на Nvidia.

Вариантите за задвижване включват версии с един или два електромотора с мощност от 299 к.с. до 787 к.с., като най-високото ниво на оборудване разполага със задвижване на четирите колела quattro. Най-мощният модел ускорява от 0 до 100 км/ч само за 3,4 секунди, подкрепен от адаптивно въздушно окачване с променливо демпфериране за баланс между комфорт и динамика.

Батерия и пробег

Предлагат се батерии с капацитет от 76 кВч до 100 кВч, които осигуряват пробег между 618 км и 773 км. Благодарение на ултрабързото зареждане, автомобилът може да възстанови над 370 км пробег само за 10 минути.

Пазарни перспективи

Насочен към силно конкурентния китайски пазар на електрически автомобили, E5 Sportback ще се изправи срещу модели като Zeekr 007GT и Nio ET5T. Със своето съчетание от авангарден дизайн, голям пробег и висока производителност, той представлява важна стъпка в стратегията на SAIC-Audi за по-стабилно утвърждаване на пазара на премиум електрически автомобили.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации