Центърът на иновациите при електрическите автомобили се измести от Америка, където някога доминираха Tesla и Toyota Prius, към Китай с компании като BYD и Geely. Въпреки че компанията на Илон Мъск има силно пазарно присъствие в Азия и Северна Америка, BYD е водещата марка за електромобили в Европа и Южна Америка. Компанията разшири производството си със заводи в Бразилия и други страни от Латинска Америка, а новите ѝ фабрики в Европа са разположени в Турция и Унгария.
Китайската експанзия на пазара на електромобили продължава
Въпреки че електрическите автомобили все още са в процес на развитие и не са достигнали пълния си потенциал, производителите търсят и други по-екологични източници на гориво. Водородните двигатели вече се разработват, но макар някои камиони да могат да се движат на водород, инфраструктурата за зареждане все още не е добре изградена. Водородни двигатели се тестват и в състезателни автомобили, но досега нито един модел за ежедневна употреба не е постигнал резултати, които да оправдаят масовото производство.
Предвид това и нарастващата популярност на възобновяемите енергийни източници, електрическите автомобили изглеждат най-надеждният вариант за потребителите. По-консервативните шофьори все още не са напълно убедени да преминат от бензинови към изцяло електрически автомобили, но BYD предлага сериозни аргументи в полза на тази промяна.
Новият седан на BYD с впечатляващи параметри
Китайските регулаторни органи разкриха официалните данни за електрическия седан BYD Han L, които са впечатляващи. Версията със задвижване на четирите колела и два двигателя разполага с мощност от 810 кВт (1086 к.с.) и може да измине 601 км с едно зареждане по цикъла CLTC. Моделът със задно задвижване е по-малко мощен – 500 кВт (670 к.с.), но пробегът му достига 701 км. И двете версии поддържат технология за зареждане с „двоен пистолет“, която позволява едновременното свързване на два конектора и зареждане от 16% до пълен капацитет само за 24 минути.
Още през януари версията 4WD на Han L привлече вниманието с обявената си пикова мощност от 810 кВт. Седанът използва най-новия високоскоростен електродвигател на BYD, способен да достигне 30 500 об/мин и пикова мощност от 580 кВт. Това го нарежда на второ място в света след двигателя на Koenigsegg Gemera. С тези параметри автомобилът ускорява от 0 до 100 км/ч за 2.7 секунди. BYD планира да пусне модела в Китай на цени, стартиращи от 300 000 юана (около 41 350 долара).
Батерия и опции за задвижване
Han L се задвижва от LFP батерия с капацитет 83,2 кВч, произведена от подразделението на BYD FinDreams, която тежи 640 кг. Автомобилът работи с 945-волтова високоволтова система и се възползва от бързото зареждане с постоянен ток чрез „двоен пистолет“. Тази конфигурация позволява зареждане от 16% до 80% за около 10 минути, а пълното зареждане дори при температура от -30°C отнема по-малко от половин час.
С тази батерия версията със задно задвижване достига пробег до 701 км по цикъла CLTC, докато по-мощният вариант със задвижване на четирите колела изминава 601 километра. За купувачите, които предпочитат хибрид, BYD предлага и плъгин хибридни модели с по-малка батерия с капацитет 29,5 кВч.
Дизайн, цени и пазарна стратегия
Стилът на Han L следва най-новия дизайнерски език на BYD, наречен „Loong Face“. Предната решетка включва триизмерен хромиран елемент, известен като „Драконов мустак“, а задните светлини са вдъхновени от крилата на феникс. Han L ще се появи на китайския пазар по-късно тази година на цени от около 300 000 юана (41 350 долара). Вероятно автомобилът никога няма да бъде пуснат в продажба в САЩ заради тарифната война с Китай, като компанията не планира да се насочва към американския пазар в близко бъдеще.
Последвайте ни в Google NewsПредишна/Следваща


Подобни публикации

Кибератаката срещу JLR: предупреждение за производителите на електромобили

CEVA Logistics стартира програма за рециклиране на батерии за електромобили в Европа

Нова хибридна триколка съчетава педали и мощност за скорост от 120 км/ч
