Версията хечбек на Kia K4 е насочена към Европа с гама от турбо и „меки хибридни“ двигатели, но „пълен хибрид“ е планиран за 2026 г.
Двигатели и задвижване за Европа
Европейското подразделение на Kia представи подробности за модела K4 за региона, който първоначално ще се продава ексклузивно като хечбек с пет врати. Той ще предлага гама от бензинови турбодвигатели, включително варианти с 48-волтова „мека хибридна“ система.
Корейският производител изтъква водещото в класа пространство за краката на задните седалки от 964 мм и обем на багажника от 438 литра. При старта на продажбите ще се предлагат 1.0 T-GDI и 1.6 T-GDI турбо бензинови двигатели, като по-малкият трицилиндров агрегат ще бъде наличен с 48-волтова „мека хибридна“ технология.
По-големият 1.6-литров бензинов двигател, който ще се предлага в Европа и Великобритания в две версии на мощност, ще бъде съчетан ексклузивно със седемстепенна автоматична трансмисия с двоен съединител, за разлика от осемстепенния автоматик, предлаган в Австралия.
От Kia Европа потвърдиха, че по-късно през 2026 г. гамата от задвижващи агрегати ще бъде разширена с опция за „пълен хибрид“. Това означава, че производството на K4 Hybrid (HEV) ще започне през новата година. Автомобилите за Европа ще се произвеждат в новия завод на Kia в Мексико, откъдето идват и колите за австралийския пазар.
Технологии и системи за безопасност
Подобно на седана K4 за австралийския пазар, хечбекът в Европа ще бъде оборудван с най-новия пакет от технологии на марката. Това включва навигационния кокпит Connected Car Navigation Cockpit (ccNC) с два 12.3-инчови дисплея – за приборното табло и за инфоразвлекателната система, разположени от двете страни на 5.3-инчов екран за управление на климатика.
Налични ще бъдат също безжични Apple CarPlay и Android Auto, системата Digital Key 2.0, която позволява отключване на автомобила със смартфон, както и услугите Kia Connect със софтуерни актуализации по въздуха.
Освен това K4 в Европа ще предлага камерите на системата Blind-Spot View Monitor, активен асистент за следене на сляпата зона и напречния трафик отзад с функция за спиране, камери за паркиране с 360-градусов обзор и 3D изглед, както и Forward Collision-Avoidance Assist 2. Това е терминът на Kia за система за автономно аварийно спиране с разпознаване на превозни средства, пешеходци и велосипедисти.
Пазарно представяне и бъдещи планове
Очаква се Kia K4 хечбек да се появи в Европа и Великобритания по-късно тази година. В Австралия седанът K4 беше лансиран през февруари, а хечбекът се очаква в края на 2025 г. Пристигането на хечбека на австралийския пазар ще съвпадне с представянето на по-ефективен двигател и за двата типа каросерия.
Въпросният двигател е 2.0-литров четирицилиндров бензинов агрегат, работещ по цикъла на Аткинсън и съчетан с трансмисия, която Hyundai и Kia наричат IVT (Intelligent Variable Transmission) – тяхната версия на вариаторна скоростна кутия (CVT). Новият двигател е малко по-малко мощен от съществуващия 2.0-литров MPI (110 кВт/180 Нм срещу 112 кВт/192 Нм), но се твърди, че е по-икономичен.
Засега няма информация кога хибридната версия на K4 може да достигне пазари извън Европа. Почти сигурно тя ще използва 1.6-литровата хибридна система, позната от модели като i30 Sedan и Kona, която генерира 104 кВт и 265 Нм и има комбиниран разход на гориво от около 4.0 л/100 км.
Последвайте ни в Google NewsПредишна/Следваща

