BMW iX3, първият модел от новото семейство автомобили на компанията, наречено „Neue Klasse“, направи своя дебют в САЩ на 21 септември в Манхатън. Преди това автомобилът беше показан на два пъти в Европа, включително на изложението IAA Mobility в Мюнхен. Европейските клиенти ще получат достъп до технологичния електрически кросоувър няколко месеца преди старта на продажбите му в Америка следващото лято.
Моделът iX3 поставя началото на дигитално усъвършенстваната платформа „Neue Klasse“, върху която компанията планира да изгради до 40 нови или обновени автомобила с различни типове задвижване в световен мащаб през следващите две години.
Технически характеристики и задвижване
Първоначално iX3 ще се предлага само във версия 50 xDrive с два електромотора и задвижване на всички колела. Батерията с капацитет 108 кВтч, разположена под пода, осигурява пробег от над 640 км. Общата мощност на системата достига 463 к.с., а ускорението от 0 до 100 км/ч се оценява на 4,7 секунди. Очакваната стартова цена е около 60 000 долара.
Никълъс Герстнер, продуктов мениджър за „Neue Klasse“ в BMW, заяви, че през 2027 г. се планират и версии с един електромотор. Ще бъде произвеждан и специален вариант на iX3 за китайския пазар.
Революционен интерфейс и интелигентен интериор
Д-р Йоахим Пост, глобален технологичен директор на BMW, описа iX3 като софтуерно дефиниран автомобил с четири компютъра, които предоставят цялата необходима информация директно пред погледа на водача. Дебют в модела прави новият потребителски интерфейс Panoramic iDrive. Той включва възможност за прожектиране на head-up информация по цялата ширина на предното стъкло, която допълва централния 17,9-инчов дисплей.
Автомобилът поддържа зареждане с мощност до 400 киловата на 800-волтови DC станции, което позволява добавянето на 280 км пробег само за 10 минути. Серийният модел ще бъде оборудван със стандартния порт NACS на Tesla, като ще се предлага и адаптер за CCS.
Сред иновациите е и функцията „Attentive Light“, която автоматично включва осветлението за четене, когато водачът или пътникът до него търсят нещо в тъмното купе. Камера, насочена към водача, следи движението на очите и го предупреждава при признаци на умора. При скорост над 64 км/ч водачът може да инициира автоматична смяна на лентата само с поглед към съответното странично огледало.
Система от камери за панорамен обзор записва околната среда, като видеото може да бъде възпроизведено на екрана на инфоразвлекателната система в 40-секундни откъси. При сблъсък автоматично се правят снимки, за да се документира събитието.
Автономно управление и устойчиви материали
BMW описва системата за автономно управление на автомобила като „Ниво 2 Плюс“. Технологията Snapdragon Ride Pilot е съвместен проект с Qualcomm, в който са участвали 1400 техници на три континента. Системата е гъвкава и може да работи с до седем камери и пет радара както при шофиране по магистрала, така и в градски условия.
Компанията набляга и на устойчивостта при производството на iX3. Покривът използва естествени ленени влакна, разработени съвместно с швейцарския доставчик Bcamp, което намалява въглеродния отпечатък. Около 30% от материалите в капака на двигателния отсек и предното багажно отделение са от рециклирана пластмаса, извлечена от рибарски мрежи и въжета.
Бъдещето е и във водорода
По време на дебюта на iX3, Михаел Рат, вицепрезидент на отдела за водородни автомобили в BMW, потвърди, че компанията продължава да развива тази технология. Той обяви, че през 2028 г. BMW ще представи серийния модел iX5 Hydrogen – вариант на X5 SUV с технологии от „Neue Klasse“. Това ще бъде първият сериен водороден автомобил на марката, като пазарите, на които ще се предлага, ще зависят от наличната инфраструктура за зареждане.
Последвайте ни в Google NewsПредишна/Следваща

