Изпълнителният директор на McLaren не потвърди директно SUV модел, но заяви, че се работи по нещо различно от спортен автомобил с две врати.
Въпреки скорошните премиери като спортния автомобил Artura и хиперавтомобила W1, бъдещето на McLaren остава несигурно. Наскоро компанията беше придобита от CYVN Holdings, подразделение на държавния инвестиционен фонд на Саудитска Арабия, и се сля с британския стартъп за електрически автомобили Forseven.
Все още не е ясно какви са вижданията на новите собственици за емблематичния производител на суперавтомобили и състезателен отбор. Въпреки това, в скорошно интервю за британското издание Car Magazine, новоназначеният изпълнителен директор Ник Колинс сподели някои ранни подробности за това какво предстои – а те са меко казано интересни.
Най-важното е, че Колинс потвърди плановете на McLaren да разшири гамата си отвъд настоящите суперавтомобили, повтаряйки изявления, които направи през април. Макар че Колинс не потвърди директно появата на SUV от McLaren, подобен на Ferrari Purosangue, той разкри, че компанията ще навлезе в „съседни сегменти“ и ще представи модел с „повече от две места“.
Колинс заяви, че определено ще видим нещо с повече от две седалки, но това все още оставя доста широко поле за възможности. Той добави, че дори в сегмента на двуместните автомобили може да има много повече разнообразие.
Колинс също така потвърди, че продуктовата пътна карта на McLaren е фиксирана до 2030 г., като предварителните дизайни за всеки предстоящ модел вече са завършени. Той подчерта, че компанията ще разчита сериозно на партньорството си с китайския автомобилен производител Nio – особено в производствената част. CYVN Holdings, новият собственик на McLaren, притежава 20-процентов дял в Nio.
Според него компоненти от Nio ще се появят в автомобилите на McLaren много по-скоро, отколкото се очаква, дори на ниво компоненти в настоящата гама. Той обясни, че двете компании работят заедно, за да направят по-добър McLaren по-бързо – не по-бърз като автомобил, а автомобил, произведен за по-кратко време.
Макар точните детайли за бъдещата гама да остават неясни, в миналото McLaren е давал няколко намека за SUV.
През септември Колинс също така заяви пред изданието The Drive, че електрически McLaren все още е на дневен ред, но не и в съвсем близко бъдеще.
Засега остава да изчакаме, за да видим как ще изглежда гамата на McLaren през следващите пет години.
Последвайте ни в Google News