По време на своето събитие CEO Investor Day 2025 в Манхатън, Hyundai Motor Company представи Genesis EREV (Extended Range Electric Vehicle) – нов електрифициран модел, който цели да комбинира усещането при шофиране на електрически автомобил с гъвкавостта на хибрид при пътуване на дълги разстояния.
Хибрид с усещане на електромобил и пробег над 1000 км
От Hyundai описват предстоящия Genesis EREV като автомобил, който осигурява усещане зад волана, идентично с това на електрически модел, но с максимален пробег. Планиран за пускане на пазара след 2026 г., EREV ще бъде представен заедно с новите хибридни модели на Genesis и следващото поколение платформа eM на Hyundai, предназначена изключително за електрически автомобили.
Едно от най-големите предимства на системата е големият пробег. Благодарение на своя генератор, задвижван от двигател с вътрешно горене, се очаква Genesis EREV да постига над 1000 км с едно зареждане, елиминирайки притеснението от ограничения пробег, често свързвано с изцяло електрическите автомобили.
Как работи системата Genesis EREV?
За разлика от традиционния хибрид, двигателят на EREV не задвижва директно колелата. Вместо това той действа единствено като генератор, който захранва батерията с електричество при необходимост. Това го прави сериен хибрид, по-близък по усещане до електрически автомобил, като същевременно решава проблема с ограничения пробег.
От Hyundai подчертаха, че системата EREV позволява по-малък капацитет на батерията (което води до по-ниска цена в сравнение с изцяло електрическите модели), по-тиха работа в сравнение с двигателите с вътрешно горене, удобно зареждане чрез plug-in възможност и намален стрес от презареждане благодарение на удължения пробег.
Този подход напомня за по-ранни опити на пазара, като Chevrolet Volt, който за кратко беше пуснат в Корея през 2017 г., но не успя да се наложи и беше спрян от производство след продажбата на едва 275 бройки.
Кой модел на Genesis ще дебютира със системата EREV?
Въпреки че Hyundai не е потвърдил конкретния модел, спекулациите в индустрията сочат, че SUV моделът Genesis GV70 ще бъде първият, който ще получи задвижването EREV. Наскоро забелязани тестови автомобили и предишни изтичания на информация предполагат, че този популярен SUV от среден клас е основният кандидат.
Основните очаквания включват 2,5-литров четирицилиндров бензинов турбо двигател, който ще се използва само за генериране на енергия, и батерия, която вероятно ще бъде по-малка от сегашния пакет с капацитет 84 кВч в изцяло електрическия GV70, в съответствие със стратегията на Hyundai за намаляване на разходите. Автомобилът няма да разполага с традиционна скоростна кутия, тъй като двигателят няма да задвижва директно колелата.
Предположения за цената на Genesis EREV
Цената на Genesis EREV остава несигурна. Експерти предполагат, че макар по-малката батерия да намали разходите, добавянето на двигател може да компенсира спестяванията. В резултат на това се очаква цената на Genesis EREV да бъде подобна или дори по-висока от тази на настоящия Genesis GV70 EV.
Заключение
Genesis EREV представлява усилието на Hyundai да преодолее пропастта между електрическите автомобили и хибридите, предлагайки финеса на електрическото задвижване с практичността на големия пробег. С възможност за изминаване на над 1000 км, намален стрес от зареждане и вероятен дебют в SUV модел, той би могъл да се хареса на премиум клиенти, които търсят възможност за пътуване на дълги разстояния, без да правят компромис с лукса или технологиите.
Докато Hyundai се подготвя за своята електрифицирана гама след 2026 г., Genesis EREV има потенциала да се превърне в ключов играч в сегмента на луксозните SUV автомобили.
Последвайте ни в Google News