Тенденцията при луксозните автомобили е ясна – повечето от тях са кросоувъри и SUV модели. Всъщност, през първото полугодие на годината в топ десет на премиум моделите в САЩ не попада нито един лек автомобил. Въпреки това, в класацията има значителен брой модели на Lexus: RX и NX заемат първо и второ място, а TX е на осмо.
Без съмнение Lexus се справя много добре на американския автомобилен пазар. Увереността на компанията е толкова голяма, че тя си позволява лукса да продава и няколко седана, подобно на Cadillac. Така на моделите CT5 и CT4 на американската марка, Lexus противопоставя своите ES и IS. Случайно или не, последните два модела наскоро бяха обновени.
Lexus освежи своя компактен спортен седан IS, който получи трети фейслифт за актуалното си трето поколение, включващ нов дизайн и промени в интериора. Междувременно по-големият Lexus ES беше представен в изцяло ново, осмо поколение.
Представеният тази пролет изцяло нов Lexus ES се отличава с напълно нова дизайнерска философия, по-голям и просторен интериор с модерни технологии, нов екран на инфоразвлекателната система с физически контрол на звука, както и хибридни или изцяло електрически варианти на задвижване. Електрическите версии стандартно ще разполагат с конектор NACS.
Разбира се, това не е достатъчно за някои ентусиасти, включително и за дигиталните творци, които създават виртуални автомобилни проекти. Един от тях, познат в социалните мрежи като Theottle, е използвал своите умения, за да преработи дигитално новия Lexus ES в по-атрактивен F Sport вариант, вдъхновен от последния фейслифт на по-малкия IS F Sport.
В свое видео дигиталният артист показва как стандартният Lexus ES 350h се трансформира в по-агресивен F Sport вариант в червен цвят. Промените включват класическа, огромна предрадиаторна решетка, нови джанти и спирачки, както и леко променен дизайн на задната част с тънък спойлер и голям дифузьор.
Както Lexus IS, така и ES модел 2026 г. няма да се предлагат с двигатели с повече от четири или шест цилиндъра. Това означава, че мощният 5,0-литров V8 двигател (2UR-GSE) очевидно отпада от плановете за реалния свят. Въпреки това, дигиталните проекти за двата модела ясно показват, че подобен класически двигател би им подхождал.
Това повдига въпроса дали Lexus би обърнал внимание на случващото се в дигиталното пространство и дали в бъдеще би имало място за ES F Sport с традиционен V8 двигател под капака. Засега обаче подобна идея изглежда по-скоро като творческа фантазия, отколкото като реален план.
Последвайте ни в Google News