Rivian R2 ще се произвежда с десен волан, но все още няма яснота за продажби в Австралия

Електрическият SUV Rivian R2 ще се предлага с десен волан във Великобритания, но наличността му за австралийския пазар все още не е потвърдена.

По-малкият електрически SUV на Rivian, моделът R2, ще се произвежда с десен волан за продажби във Великобритания, но дали ще се предлага в Австралия, остава под въпрос.

Ар Джей Скариндж, основател и главен изпълнителен директор на Rivian, е заявил пред Autocar, че компанията ще пусне R2 в Северна Америка през първата половина на 2026 г., последвано от старт на продажбите в Европа.

След премиерите на тези пазари, R2 ще бъде представен и във Великобритания във версия с десен волан. Потвърждението, че моделът е проектиран за такъв тип управление, значително увеличава шансовете той да се продава и в Австралия.

В отговор на въпрос относно старта на продажбите в Австралия, говорител на Rivian е коментирал, че амбицията на компанията е да продава автомобилите си в световен мащаб, включително и там, но към момента няма конкретни срокове, които да обяви.

Разработен с мисъл за Европа

Въпреки че все още не са определени точни дати за европейския и британския дебют, както R2, така и още по-малкият R3/R3X са разработени с оглед на европейския пазар.

С дължина 4715 мм, широчина 1905 мм, височина 1700 мм и междуосие от 2935 мм, R2 е с 35 мм по-къс и със 73 мм по-тесен от Tesla Model Y, но има по-изправена каросерия.

На пръв поглед R2 и по-големият седемместен R1S са трудни за различаване, но петместният R2 представлява значително намаляване на размерите. Той е с 385 мм по-къс и със 109 мм по-тесен от R1S, който се предлага само в Северна Америка. За сравнение, R1S е дълъг 5100 мм и е със съпоставими размери с Mercedes-Benz GLS.

Задвижване и цена

Представен в почти сериен вид през март 2024 г., R2 се очаква да се предлага с три варианта на задвижване: с един двигател и задно предаване, с два двигателя и задвижване на всички колела, както и с три двигателя и задвижване на всички колела.

Конкретни данни за мощността и капацитета на батериите все още не са разкрити, но от Rivian твърдят, че и трите версии ще предлагат пробег от поне 480 км според американския тестов цикъл EPA.

Целта за стартова цена на R2 е 45 000 щатски долара, което е напълно съпоставимо с базовия модел Tesla Model Y Long Range с един двигател, наличен в САЩ.

Контекстът на Rivian

Основана през 2009 г., компанията Rivian представи първите си автомобили за клиенти едва през 2021 г. Те слизат от поточната линия на бившия завод на Mitsubishi в Нормал, Илинойс. Настоящата гама на компанията е ограничена до пикапа R1T, свързания с него SUV R1S и вана за доставки EDV, разработен първоначално за Amazon.

Въпреки че пикапът R1T и SUV моделът R1S получиха одобрението на критиката, продажбите им са по-скоро умерени, отколкото впечатляващи. Цената несъмнено играе голяма роля за това, като R1S струва между 76 990 и 121 990 щатски долара, а R1T – от 70 990 до 115 900 щатски долара.

За контекст, в САЩ Range Rover Sport започва от 81 550 долара, а Ford F-150 с бензинов двигател – от 40 045 долара, докато електрическият F-150 Lightning стартира от 65 540 долара.

През изминалата година Rivian е продала едва 51 579 автомобила в Северна Америка. С малките обеми на продажби, големия бюджет за изследвания и разработки и скъпоструващата производствена дейност, компанията е загубила 4,7 милиарда щатски долара.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации